S&P מאשררת את דירוגי הבנקים; "חשיפה גבוהה לנדל"ן"

מתוך הדו"ח: סיכון האשראי בכלכלה הישראלית הינו גבוה גם כן בשל הריכוזיות הגבוהה של קבוצות לווים גדולות וחשיפת אשראי גבוהה יחסית לענף הנדל"ן

כלכלני S&P מעלות פרסמו הבוקר (ד') את דירוגי האשראי של הבנקים הגדולים בישראל, שנותרו למעשה ללא שינוי עם תחזית דירוג יציבה.

הדירוג של לאומי , פועלים , מזרחי טפחות והבינלאומי נותר על +AA ואילו זה של דיסקונט על -AA. כאמור, לכל 5 הבנקים תחזית דירוג יציבה.

ב-S&P מעריכים כי האינדיקטורים הכלכליים של ישראל תומכים בסקטור הבנקאי, יחד עם גמישות הולמת והעדר כוחות מהותיים של חוסר שיווי משקל. למרות זאת, המצב הכלכלי של מדינת ישראל הנו רגיש בשל הסיכון הגיאופוליטי הגבוה.

בנוסף, סיכון האשראי בכלכלה הישראלית הינו גבוה גם כן בשל הריכוזיות הגבוהה של קבוצות לווים גדולות וחשיפת אשראי גבוהה יחסית לענף הנדל"ן. ביחס לסיכון התעשייה הבנקאית עצמה, "אנו מעריכים כי למערכת הבנקאות הישראלית קיימת מסגרת חוקית ורגולאטורית הולמת וכן יציבותה נתמכת גם ע"י בסיס מקורות קמעונאי מפוזר ויציב. מעמדה של המערכת הבנקאית צפוי להיוותר יציב למרות כוחות חוץ בנקאיים הפועלים בעיקר בתחום מימון החברות", מציינים במעלות.