אלן דרשוביץ: "אסור להתרגל לאיראן גרעינית"

אלן דרשוביץ, פרופ' למשפטים בהרווארד ומעורכי הדין הפליליים המפורסמים בעולם, בריאיון לגלובס TV ■ "לישראל יש את הדמוקרטיה החיה ביותר בעולם"

"אני לא חושב שאנחנו רואים כל הידרדרות של הדמוקרטיה בישראל", אמר פרופ' אלן דרשוביץ, פרופ' למשפטים בהרווארד, בריאיון ל"גלובס TV" לקראת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" 2011.

דרשוביץ, עורך הדין הפלילי המפורסם בעולם, אמר כי "לישראל יש את הדמוקרטיה החיה ביותר, לא רק במזרח התיכון אלא קרוב לוודאי גם מכל מדינה באירופה, יותר מכמעט כל מדינה בעולם. אני מאמין שישראל תמשיך להיות דמוקרטיה חיה ובועטת במאה הקרובה".

- איך היחסים של נתניהו ואובמה משפיעים על יחסי ישראל וארה"ב?

דרשוביץ: "ישראל וארה"ב תמיד יהיו ביחסים טובים כי זה כמעט לא משנה מה המנהיגים חושבים, העם האמריקאי הוא תומך נלהב של ישראל ותמיד יתמוך בישראל. מנהיגים מקשיבים לעם שלהם. אז היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססים על יסודות מאד יציבים, של תמיכה רחבה של העם האמריקאי".

- מה לגבי סוגיית הגרעין האיראני?

" זו הסוגיה החשובה ביותר בעולם כיום. זה ישנה הכל. אם ממשל אובמה יאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני הוא ייזכר בהיסטוריה כנוויל צ'ימברלין, האיש אשר לא הבין את האיום הגדול ביותר על המאה ה-21.

"כדי שיהיה שלום במזרח התיכון ארה"ב צריכה לצאת בהצהרה חד משמעית לפיה מדיניות החוץ האמריקאית אוסרת על איראן בשום נסיבות שהן לפתח נשק גרעיני. בסופו של דבר אם הבחירה היא בין איראן שמפתחת נשק גרעיני לבין התקפה צבאית אזי הבחירה חייבת להיות התקפה צבאית.

דרשוביץ הבהיר כי "יכול להיות שזה יעכב אותם בשנתיים בלבד, ואם זה המצב אז יש לעשות זאת שוב, ושוב. המדיניות צריכה להיות שעל איראן יאסר לייצר נשק גרעיני לתמיד".