מצלמות המהירות מתקרבות; 14 יופעלו בינואר

21 מצלמות, כשני שליש מצלמות מהירות, יחלו לפעול בינואר הקרוב ■ ברשויות מתלבטים על קביעת מהירות הסף להפקת דוחות כדי להימנע מ"הצפה של המערכת"

מערכת מצלמות המהירות האוטומטית א3 נכנסת לישורת האחרונה לקראת הפעלתה המבצעית המתוכננת לינואר 2012. ל"גלובס" נודע כי בשלב הראשון יופעלו 21 מצלמות, כשני שליש מהן מצלמות מהירות, והשאר מצלמות רמזור. עם זאת, עד שלב ההשקה תסתיים הצבתם של כ-40 עד 60 נקודות בלתי מאוישות במצלמות, שישמו כאתרים חליפיים למצלמות.

בימים אלה מתנהל פיילוט שכולל הפעלה מלאה של 7 מצלמות, עדיין ללא הפקת דוחות. ל"גלובס" נודע כי בעקבות הפיילוט עלתה התלבטות לגבי מהירות הסף האוטומטית להפקת דוחות שתיקבע במצלמות.

נתוני הפיילוט הראו כי כאשר נקבע במצלמות "סף החסד" הרשמי, שמקובל כיום בדוחות מהירות, שעומד על כ-10% מעל המהירות המותרת (בסביבות 110 קמ"ש על כביש בין עירוני), הפיקו המצלמות אלפי דוחות ביום - מצב שעלול להביא ל"הצפה" של המערכת כאשר הן תתחלנה לפעול.

בימים הקרובים צפוי מכון התקנים להעניק למצלמות החדשות את תו התקן הסופי, שיכשיר אותן למעשה כעדות קבילה מבחינה משפטית. העבודה על תו התקן נמשכה כשנה וחצי.

ל"גלובס" נודע כי קיים כיום עיכוב מינהלתי שנובע מדרישת חברת החשמל לספק "טופס 4" לכל אחד מעמודי המצלמה. כאשר המערכת תתחיל לעבוד מבצעית, צפויים מיקומי עמדות המצלמה להיות מפורסמים באתר האינטרנט של הרשות לבטיחות בדרכים ובאתר של המשרד לביטחון פנים. עם זאת, המידע לא יכלול את המיקום של העמדות הפעילות אלא את כלל המיקומים.