גרמניה מתנגדת לאיחוד קרנות החילוץ; ירידות בשווקים

מקור בכיר בממשל הגרמני סותר הדיווח ב"פיננשל טיימס" על פעולת קרן החילוץ ומנגנון הייצוב האירופאי במקביל ■ מתעקש: ב-2012 תיסגר קרן החילוץ

ממשלת גרמניה מתנגדת לאפשרות כי קברניטי האיחוד האירופי יכפילו את "כוח האש" של מנגנוני החילוץ האירופי, ויכוננו לצד קרן החילוץ האירופאית (EFSF) את מנגנון הייצוב האירופאי (ESM) בהיקף של 500 מיליארד אירו - כך עולה מדיווח בסוכנויות הזרות היום (ד').

לכתבות נוספות על משבר החוב באירופה:

דיווח: מנהיגי אירופה בוחנים הכפלתה של קרן החילוץ

"פיתרון באירופה? נדרשות רק התאמות קטנות כדי להשיגו"

גרמניה מנפצת את התקווה: "פסימיים לגבי ועידת הפסגה"

מקור אנונימי בכיר מממשלת גרמניה מסר היום לכתבים בברלין כי הוחלט זה מכבר שמנגנון הייצוב "ישתלט" על קרן החילוץ בשלב מסוים, כך דווח היום ב"לבומברג". זאת, בניגוד לחשיפת ה"פיננשל טיימס" אמש כי קרן החילוץ תמשיך לעמוד על כנה גם לאחר שנת 2012, ותפעל במקביל ל-ESM הפרמננטי.

על פי הדיווח, נזכיר, בכירי האיחוד האירופי הבוחנים מעוניינים להשאיר את קרן החילוץ האירופאית הקיימת בפעולה מעבר לדד-ליין המקורי (2012), ולהקים את מנגנון הייצוב כדי שיפעל במקביל לה.

דיווח זה מצטרף לחדשה שלילית נוספת שהגיע מכיוון גרמניה מוקדם יותר היום, במסגרתה הביע גורם רשמי בממשלת גרמניה עמדה פסימית באשר לסיכוייה של ועידת הפסגה של קברניטי אירופה, להניב תוצאות. הגורם, שסירב להזדהות, הטיל ספק ביכולת מנהיגי אירופה לגבש הסכם ולהציג פיתרון למשבר החוב באירופה, כך דיווח מוקדם יותר ה-CNBC.

מתכוננים לפסגה

ההצעה המדוברת צפוייה להיות מוצגת בפגישת הפסגה של מנהיגי 27 כלכלות אירופה בסוף השבוע הקרוב, במסגרתה צפויים הפוליטיקאים לדון גם באמנה פיסקאלית חדשה לאיחוד האירופי כולו.

הדיווחים מגיעים לאחר שאתמול הודיעה סוכנות הדירוג S&P כי היא מכניסה את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופאית (EFSF) למעקב שלילי, עם אפשרות להורדותו תוך 90 יום. הקרן מחזיקה כרגע בדירוג אשראי מושלם ("AAA") בכל שלושת סוכנויות הדירוג - S&P, וכן מודי'ס ופיץ'.