ACE תפטר 100 עובדים ותסגור סניפים הפסדיים

הרשת מעסיקה 1,350 עובדים ■ המהלך יבוצע כחלק מניסיון הבראה

רשת ACE צפויה לפטר בקרוב כ-100 עובדים ולסגור 3 סניפים הפסדיים - כך נודע ל"גלובס". מהלך הפיטורים יבוצע כחלק מניסיון ההבראה של הרשת.

כיום מפעילה הרשת 36 סניפים תחת המותג ACE, סניף תחת המותג היפר רוזנפלד ו-18 סניפים ברשת אייס אוטו דיפו, ש-11 מהם פועלים בסניפי ACE ו-7 מהם עצמאיים. הרשת מעסיקה 1,350 עובדים.

ACE כבר פתחה במשא-ומתן עם רשת מחסני כמעט חינם כדי להעביר אליה את הסניף שהיא מפעילה ברעננה. כפי הנראה, מבקשת הרשת לסגור גם סניפים בראשון-לציון ובמעלות.

הסניף בראשון-לציון נמצא בנדל"ן שבבעלות רשת שופרסל, מה שעשוי להקשות עליה להעבירו לידי רשת שיווק מזון. עם זאת, הסניפים בראשון-לציון ובמעלות נחשבים לקטנים יחסית ואינם צפויים להשפיע על פדיון הרשת.

מדובר בשני מהלכים ראשונים שמניעים המנכ"ל הנכנס, דוד מטלון, והיו"ר החדש, משה שמש, שלהם הובטחה עצמאות ניהולית.

ברבעון השלישי השנה הציגה הרשת הפסד של 25 מיליון שקל. ב-9 החודשים הראשונים של 2011 הסתכמו ההפסדים ב-40 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך כל הפסדי הרשת מגיע מתחילת 2010 ל-62 מיליון שקל.

ההכנסות ברבעון השלישי נשחקו ב-7.5% והסתכמו ב-204 מיליון שקל. הרשת רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 12.5 מיליון שקל. ל-ACE יש התחייבויות שוטפות בהיקף 329 מיליון שקל ומזומנים והשקעות בהיקף 47 מיליון. הגירעון בהון החברה עומד על 18.3 מיליון שקל.

באחרונה הודיעו בעלי השליטה, שלמה זבידה ומשה גאון, כי יעניקו ל-ACE הלוואת בעלים של 20 מיליון שקל.

רשת ACE מסרה בתגובה "רשת אייס אוטו דיפו נמצאת בשורה של מהלכים עסקים מאז כניסת ההנהלה החדשה בראשות משה שמש ודוד מטלון. הצלחנו להגיע להסדר עם הבנקים, וגם הספקים המובילים נותנים גיבוי למהלכים - ויש לנו אפשרות לפעול. לראיה, מצטרפים טובי האנשים במשק לצוות שנבנה. הצרכנים עצמם לא ירגישו שינוי לרעה, אלא להפך - השירות ומגוון המוצרים רק יתעצם".