הממשלה צפויה לאשר ביום א' רפורמה בתחבורה הציבורית

הממשלה צפויה לאשר עוד מהמלצות ועדת טרכטנברג - הקמת מערכת להסעת המונים בערים, והקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית ורשויות תחבורה מטרופוליניות

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב עוד מהמלצות ועדת טרכטנברג והפעם מדובר ב-2 הצעות מחליטים שמשמעותן סוג של רפורמהבתחבורה הציבורית בישראל. ההצעה הראשונה היא הקמת מערכת להסעת המונים בערים - מסילות ברזל מקומיות, מסלולי נסיעה יעודיים לאוטובוסים רבי קיבולת (BRT) במטרופולינים ובערים הגדולות.

התוכנית שתוטל על משרד התחבורה בשיתוף עם האוצר ומשרד רה"מ תפרט את התקציבים שדרושים למימוש הפרויקטים ולאופן המימון ופריסת התשלומים, כמו גם הגופים שיהיו אמונים על ביצועם, וזאת עד 1 בפברואר 2012. חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הוגדרה כזרוע הביצוע לעניין.

הצעת המחליטים השנייה היא הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית ורשויות תחבורה מטרופוליניות. הממשלה תטיל על צוות בין-משרדי בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, האוצר, הפנים ומשרד המשפטים, שיצטרך לגבש את התוכנית עד 31 במארס 2012.

הרשות הזו תהיה כפופה לרשות ארצית ציבורית שתקום במשרד התחבורה ותקבע מדיניות ארצית בתחום התחבורה הציבורית, ניהול התנועה, קידום תשתיות ועוד. לרשות תהיה האחריות לניהול התחבורה הציבורית בישראל, לקידומה, לבקרה עליה ועידוד השימוש בה. לרשות תהיה הסמכות לרישוי קווי תחבורה ציבורית, לאישור הסדרי תנועה ותמרור חדשים, סמכויות של תכנון ובנייה וקביעת הסדרי ותעריפי חניה.