העיתונאי נקדימון רוגל, מחבר "מסמך נקדי", מת בגיל 86

רוגל היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית ואף חיבר את הקוד האתי של רשות השידור ■ ביוזמתו הוקמו אולפני הרדיו והטלוויזיה ברוממה

העיתונאי ואיש הרדיו והטלוויזיה נקדימון (נקדי) רוגל מת בגיל 86. רוגל היה מחברו של "מסמך נקדי", הקוד האתי של רשות השידור. הלווייתו של נקדימון (נקדי) רוגל תתקיים מחר (ו') בכפר-סבא.

בתחילת דרכו שימש רוגל עיתונאי ב"על המשמר" של השומר הצעיר. בתחילת שנות ה-50 עבר רוגל לקול ישראל. בין היתר שימש רוגל ככתב קול ישראל בפריז והגיש את "מחפשים את המטמון" עם יצחק שמעוני. בהמשך הדרך הוא ניהל את מחלקת הביצוע וההדרכה והקים מרכז הכשרה לאנשי רדיו.

רוגל היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית ומנהלה וסמנכ"ל הפיתוח של רשות השידור. ביוזמתו הוקמו אולפני הרדיו והטלוויזיה ברוממה.

כאמור, רוגל חיבר את תדריך החדשות המכונה "מסמך נקדי" - הקוד האתי של רשות השידור. בד-בבד עם עבודתו ברשות השידור וגם לאחר צאתו לגמלאות עסק במחקר ארץ ישראל ופרסם מאמרים וספרים, בין השאר על פרשת תל-חי ועל נפתלי הרץ אימבר, מחבר "התקווה".

רוגל גם זכה בפרס סוקולוב על מפעל חיים בשנת 2002.

חיים יבין, שעבד עם רוגל בהפקות ותוכניות שונות במהלך השנים, סיפר עליו היום (ה') ל"גלובס". "הוא היה מאנשי הרדיו הגדולים שקמו לנו. אני חושב שהוא ייזכר כאחד מאבות קול ישראל ואבות רשות השידור. כואב הלב על כך שהוא הלך.

"תרומתו הגדולה ביותר היה ברדיו, שם היה בלגן גדול לפני שהוא התחיל לעשות שם סדר. הוא פשוט היה האיש שהחל להשליט משטר מסודר בקול ישראל. כאיש עקרונות הוא מעולם לא חיפף בשום דבר ותמיד עמד על קלה כחמורה. דבר משמעותי נוסף שהוא עשה זה לייסד את 'הגל הקל' - השידור המסחרי הראשון של קול ישראל".