קמפיין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - האהוב ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: 012 סמייל עם הפרזנטור אייל קיציס - בראש הפרסומות הזכורות

הפרסומת של 012 סמייל, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ובכיכובו של הפרזנטור אייל קיציס, מתברגת כבר בשבוע הראשון שלה באוויר בראש טבלת הפרסומות הזכורות. הפרסומת רושמת שיעורי זכירה גבוהים משמעותית מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות.

הפרסומת היא גם המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת עומד, על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, על כ-1.4 מיליון דולר במחירי מחירון.

"פרסומת זו", אומרים בגיאוקרטוגרפיה, "מוכיחה את חשיבותו ותרומתו של פרזנטור קבוע שהציבור משייך באופן אוטומטי למותג ספציפי, במיוחד כשמדובר בפרזנטור מפורסם מעולם הטלוויזיה שמעביר את המסר באופן קומי".

הפרסומת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), מובילה את מדד הפרסומות האהובות. שיעורי אהדה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות.

הפרסומת קוראת לנהגים לנסוע במהירות של 40 קמ"ש במקום 60 קמ"ש, ומשתמשת בסלוגן "החיים תלויים במהירות שלך. אל תנפץ אותם". מוטיב ההפחדה, שמופיע לא אחת בפרסומות של לפ"מ, נעשה במקרה זה בקריאטיביות שמצליחה להעביר את המסר בצורה ישירה ומצמררת, אך כזו שמושכת את הקהל. בפרסומת הושקעו השבוע בסך-הכול 220 אלף דולר.

כזכור, בחודש שעבר עלתה פרסומת של משרד התמ"ת, אף היא באמצעות לפ"מ, שקראה לקבלנים לשמור על בטיחות באתרי הבנייה. למרות מוטיב ההפחדה, שהיה חלק מרכזי גם בפרסומת זו, היא דורגה במשך שבועיים במקום הראשון של הפרסומות האהובות.

ניכר כי קהל הצופים מעריך ואף אוהב פרסומות כאלה, זאת על אף השימוש במוטיב ההפחדה והצורה הישירה שבה מועברים מסרים קריטיים ומשמעותיים בשתי הפרסומות האלה.

עוד עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום כי השבוע נרשמת ירידה קלה במספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע לעומת שבוע שעבר. מספרן של הפרסומות השבוע עומד על 392, בהשוואה ל-407 בשבוע שעבר.

סך התקציבים שמושקעים השבוע בקמפיינים הפרסומיים ירד מעט ועומד על כ-32.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-35.5 מיליון דולר בשבוע שעבר.

הפרסומות הזכורות והאהובות 08 דצמבר
 הפרסומות הזכורות והאהובות 08 דצמבר