תקציב הפרסום של בנק ירושלים יוצא למכרז

על התקציב, בהיקף של כ-5 מיליון שקל, מתמודדים משרדי הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, אשכנזי-זלצמן ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי

בנק ירושלים מנהל מכרז על תקציב הפרסום שלו - כך נודע ל"גלובס". על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, אשכנזי-זלצמן ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי. גם משרד הפרסום ארועטי-ברמן GPS שטיפל עד עתה בתקציב לקח חלק בתחילת המכרז אך פרש בהמשך.

היקף התקציב צפוי לעמוד על 5 מיליון שקל, וסיבה העיקרית ליציאה למכרז היא ההרחבה של הפעילות לתחום הקמעונאות. את המכרז מרכז מנהל השיווק של הבנק, תומר פישלר.

תקציב הפרסום של בנק ירושלים מנוהל ב-GPS מאז סוף 2008. המשרד זכה בתקציב עוד בזמן שקבוצת אדלר-חומסקי החזיקה בשליטה ב-GPS. קבלת התקציב הייתה לאחר מכרז שנערך בעקבות הוויתור של משרד רגב-קוויצקי, שהחזיק בתקציב 6 שנים. רגב-קוויצקי ויתר על התקציב לאחר שעבר לטפל בבנק אוצר החייל.

המשרדים שנבחנו אז כאופציה לטיפול בתקציב היו ענבר-מרחב, אקספרט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי, שכאמור מתמודד על התקציב גם הפעם.

בעת הזכייה בתקציב בנק ירושלים החזיק אדלר-חומסקי ב-60% ממשרד GPS. אך בינתיים התרחשו שינויים בבעלות על המשרד, שגם משפיעים בסופו של דבר בעקיפין גם על תקציב בנק ירושלים.

בסוף 2010 רכשו יוסי ארועטי ודודי ברמן, שהחזיקו ביחד 40% ממניות GPS, את יתרת המניות שהוחזקו באדלר-חומסקי. כחלק מתהליך הפרידה בין שני המשרדים היו אמורים חלק מהתקציבים שהתנהלו ב-GPS לעבור למשרד LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי.

עם זאת, יש לזכור כי תקציב פרסום הוא לא נדוניה שאפשר להעביר מאחד לשני ללא אמירה מצד הלקוח. מצד שני, יש לזכור כי בתפקיד מנכ"ל בנק ירושלים מכהן כיום אורי פז, שלו היכרות מקצועית ואישית ארוכת שנים עם קברניטי אדלר-חומסקי.