ההסתדרות: לא נתעקש לקלוט עובדי קבלן בתחום השמירה

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הסכים לדחות בפעם הרביעית את הדיווח מטעם האוצר בסוגייה, לקראת פגישה נוספת במוצ"ש ■ אם לא תהיה בשורה, יכנס ביה"ד הארצי בשבוע הבא דיון

הסתדרות העובדים הבהירה בשבוע האחרון יותר מפעם אחת, כי היא לא תעניק למשרד האוצר ארכה נוספת במו"מ בעניין עובדי הקבלן, ואולם אמש (ד') היא עשתה בדיוק את זה. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הסכים לדחות בפעם הרביעית את הדיווח, שאמור היה להימסר היום לבית הדין הארצי לעבודה, כדי למצות פגישה נוספת שנקבעה למוצ"ש הקרוב.

בהסתדרות מודים כי הסכימו לארכה זו, אף שלא נרשמה כל התקדמות מהותית בפגישה שהתקיימה אמש בין ראשי הארגון לבכירי האוצר. ואולם, הם הבהירו שוב כי הפעם מדובר בארכה האחרונה, וכי אם לא תהיה פריצת דרך במוצ"ש - הם ידווחו על כך לביה"ד כבר ביום ראשון.

שביתה מידתית

אם אכן לא תהיה פריצת דרך, ביה"ד הארצי לעבודה צפוי לכנס בשבוע הבא דיון, ועל פי הערכות, הוא יאפשר להסתדרות לפתוח בשביתה כל זמן שתהיה מידתית.

באוצר הסכימו עד כה לקלוט כעובדי מדינה מן המניין את העובדים המועסקים בתאגידי הבריאות של בתי החולים הממשלתיים, ושורה של עובדים המועסקים כיום על ידי קבלני שירותים או עמותות, אף שלצדם מועסקים עובדי מדינה בתפקידים זהים.

הצעה זו אינה מספקת את ההסתדרות, שכן מדובר לכל היותר בכמה אלפי עובדים, בעוד שמספר עובדי הקבלן בשירות המדינה עומד על עשרות אלפים.

בהסתדרות מתעקשים כי המדינה תקלוט גם את עובדי הניקיון, אולם בארגון רומזים כי לא יתעקשו בנוגע לקליטת עובדי השמירה. בהסתדרות מגלים הבנה לטענות המדינה והמעסיקים הפרטיים, שלפיהן לא ניתן לחייב העסקה ישירה של עובדים, הנדרשים לשאת נשק ולעבור הכשרות.

באוצר מתנגדים נחרצות גם לקליטת עובדי הניקיון, ומוכנים לכל היותר לשפר את תנאי העסקתם של עובדים אלה באמצעות שדרוג ההסכמים הקיבוציים בענף.