הטיפ היומי: מניית תעופה שיכולה לטוס ב-40%

ברקליס ממליץ לקנות את מניית בואינג: "השיפור בתזרים המזומנים מהווה לדעתנו גורם חיוני לגדילת המכפילים"

חברת בואינג עוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור ושיווק מטוסים, לוויינים, מערכות הגנה נגד טילים, מערכות שיגור ושירותים נוספים. החברה פועלת במספר ענפים, כגון מטוסים מסחריים, מטוסים צבאיים, מערכות רשת וחלל, ושירותים גלובליים. החברה נוסדה בשנת 1916 ומרכזה בשיקגו, ארה"ב.

בחנו לעומק את תזרים המזומנים של בואינג, בין היתר עקב השינויים החיוביים הצפויים ביכולות החברה לייצר מזומנים. מצאנו כי לבואינג בסיס יציב יחסית של תזרים מזומנים, הנובע מזיכיונות לפעילות הליבה שלה. עם זאת, גילינו כי במהלך 5 השנים האחרונות נהנתה החברה מהטבות מזומנים בשווי 20 מיליארד דולר, אשר סייעו לה בקיזוז הפסד של 18 מיליארד דולר בתוכניות הפיתוח.

למרות השוני הצפוי בייצור המזומנים בחמש השנים הבאות, בהשוואה לחמש השנים הקודמות, אנו רואים מקום לשיפור משמעותי ב-Cash Conversion ובתזרים המזומנים החופשי למניה, שיסתכמו בכ-10 דולר בשנת 2015.

השיפור בתזרים המזומנים מהווה לדעתנו גורם חיוני לגדילת המכפילים. אנו צופים כי הרווח הנקי למניה יוכפל, הודות להתייקרות המוצרים (במיוחד מוצרים רווחיים), ובשל ירידה בעלויות המחקר והפיתוח.

אנו ממליצים על מניית בואינג "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד שלנו עבורה ב-14% ל-96 דולר. מחיר זה מבוסס על מכפיל רווח 16 לרווח נקי למניה של 6 דולר בשנת 2013, המרמז על אפסייד של 40% על המחיר הנוכחי.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל