רוסיה: עשרות אלפי מפגינים נגד פוטין והזיופים בבחירות

ההפגנות שמתקיימות בכל רחבי רוסיה הן נגד הזיופים, לכאורה, בבחירות שהתקיימו ב-4 בדצמבר והצביעו על ניצחון למפלגתו של פוטין ■ "הגיע הזמן ששני העכברושים ילכו הביתה"

עשרות אלפים משתתפים בהפגנות בערים רבים ברוסיה בדרישה להפיל את ראש הממשלה ולדימיר פוטין, ולהתלונן על זיופים נרחבים שבוצעו לכאורה במהלך הבחירות שהתקיימו ברוסיה, במה שנראה כמו ההפגנות הגדולות ביותר שנערכו נגד הממשלה מאז עלה פוטין לשלטון לפני כעשור.

ההפגנות מתקיימות בערים שונות ומתפרסת על פני כל שטחה של רוסיה, החל מהעיר וולדיווסטוק במזרח ועד קלינינגרד שבמערב, מרחק של כ-7400 קילומטר. וכאמור מדובר בהפגנות הגדולות ביותר של האופוזיציה מאז שפוטין עלה לשלטון בשנת 2000.

בעיר וולדיווסטוק, עיר נמל גדולה ברוסיה, שבה מפלגתו של פוטין נחלה תבוסה קשה על ידי המפלגה הקומוניסטית, נשאו מפגינים שלטים הכתוב עליהם: "אנחנו נגד זיופים המוניים" ו-"הגיע הזמן ששני העכברושים ילכו הביתה", הכוונה היא כמובן לפוטין ולשותפו, נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב. במוסקבה נשאו המפגינים תמונות של פוטין ומדבדב ושלטים שעליהם נכתב: "חברה', הגיע הזמן ללכת הביתה".

ההפגנות הללו הן מבחן עבור האופוזיציה לנסות לנצל את הזעם שעלה ברוסיה להפגנות המוניות, על רקע הבחירות ברוסיה שהתקיימו ב-4 בדצמבר והצביעו על ניצחון של מפלגת השלטון, ועלולות לפגוע קשות בנסיונות של פוטין לחזור לתפקיד הנשיאות בשנת 2012.