מאבק השליטה בפילת: המנכ"ל לוטן רכש 10.3% מהמניות

המהלך מחזק את קבוצת יוצאי ההסתדרות, שמינתה את לוטן לתפקיד, במאבקה מול הדס ארזים

על רקע מאבקי השליטה והתפוררות גרעין השליטה בחברת פילת טכנולוגיות, מחזק מנכ"ל החברה, גדי לוטן, את מעמדו בה, עם רכישת 10.3% מהונה. פילת דיווחה היום, כי לוטן חתם על הסכם לרכישת החזקותיו של גבי דישי (באמצעות אלפא ערך 1) בחברה, בהשקעה של 3-3.4 מיליון שקל - פרמיה של 50%-72% לעומת שווי המניה.

פילת טכנולוגיות עוסקת בשירותי ייעוץ בתחום משאבי אנוש, מיון והשמת כוח אדם, ובפיתוח ושיווק תוכנות מחשבים. שווי החברה הינו כ-20 מיליון שקל, אחרי שמנייתה איבדה קרוב ל-50% מתחילת השנה.

מפילת נמסר היום, כי "לוטן רכש את המניות מתוך אמון מלא בחברה וביכולות שלו ושל ההנהלה החדשה להגדיל את פעילות החברה ולהצעידה קדימה". לוטן, ששימש עד לפני שנה כמנכ"ל ההסתדרות במשך 6 שנים ונחשב למקורבו של היו"ר עופר עיני, הוא מינוי של קבוצת יוצאי הארגון, שרכשו אשתקד את השליטה בחברה ונמצאים כיום בסכסוך עם בית ההשקעות הדס ארזים, המחזיק ב-18% ממניותיה.

דישי, המוכר, עורר כותרות כבר ב-2010, אז פרש מתפקידו כדירקטור בפילת, ובמכתב ההתפטרות העלה "חשש לניהול לא תקין של החברה". הוא ציין אז, כי "לכאורה קיים הסכם בין מספר דירקטורים, וקיימות הבטחות למשרות/תגמולים למספר דירקטורים ונושאי משרה שאינן מדווחות".

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, סכסוך פרץ בין בית ההשקעות הדס ארזים, המחזיק 18.3% ממניות פילתה, לבין קבוצת בעלי מניות יוצאי ההסתדרות, המחזיקים בכ-21% ממניותיה. בשבוע שעבר הודיעה קבוצת בעלי המניות, שחברים מרכזיים בה הם שלמה בראון, נמרוד קלוסקה, גיל שלי ועומרי קוהל, על ביטול הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בינם לבין עצמם. זאת לאחר שכחלק מהמאבק בינם לבין הדס ארזים, לא אושר חידוש כהונתם של שלושה דירקטורים בפילת טכנולוגיות.

בהדס ארזים העלו טענות כלפי עסקאות הקשורות לכל אחד מארבעת בעלי המניות המוזכרים, וציינו כי בית ההשקעות "איבד את האמון במרבית דירקטוריון החברה, כחברים באורגן אשר אמור למלא תפקידו נאמנה ולהוות שומר סף לטובת עניינם של כלל בעלי מניות החברה, וחושש כי דירקטוריון החברה רואה לעתים, לכאורה וחלילה, את טובת מקורבי בעלי המניות ולא טובת החברה וההקפדה על ממשל תאגידי תקין".

בתגובה יצא שלמה בראון כנגד הטענות הללו וכתב להדס ארזים, כי "לא נפל כל פגם באורחות המינהל התקין בחברה ובדירקטוריון (לרבות ובמיוחד, בהליכי מינויים של מנהלים בחברה)".

פרסום הדוחות שוב נדחה

בינתיים, דוחותיה של פילת לרבעון השלישי של השנה טרם פורסמו, למרות שהארכה שקיבלה מרשות ני"ע בעניין חלפה. בפילת הודיעו בשבוע שעבר, כי בשל מספר הדירקטורים הנמוך בחברה נבצר ממנה לפרסם את הדוחות, וכי בעוד שבועיים תתכנס אסיפת בעלי המניות למנות דירקטורים חדשים.

בסיכום הרבעון השני של השנה הציגה פילת יציבות בהכנסות, שעמדו על 12.3 מיליון שקל; אולם עלייה בהוצאותיה העבירה אותה להפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל ולהפסד של 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-700 מיליון שקל ברבעון המקביל. קופת המזומנים וההשקעות שבידי החברה התכווצה ב-53% ל-7 מיליון שקל, והונה העצמי נשחק ב-20% ל-15.2 מיליון שקל.

התפלגות בעלי המניות בפילת טכנולוגיה לאחר העסקה
 התפלגות בעלי המניות בפילת טכנולוגיה לאחר העסקה