מנכ"ל סלקום: "העשירים ישלמו מסים גבוהים ברצון"

מנכ"ל סלקום התייחס גם למאבק על זכויות עובדי הקבלן בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" ועקץ את עופר עיני: "ממלחמה וגידופים לא יוצאת מדיניות"

"מדינת ישראל היא מדינה מצוינת ואני רוצה לראות את הילדים והנכדים שלי במדינת ישראל" - את ההצהרה הזו השמיע היום (א') בטון חגיגי למדי עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום היוצא ונשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת ת"א, בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס". שפירא אמר גם שיש להעלות את המס על העשירים בישראל.

לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

בשיחה עם עורך "גלובס" חגי גולן נשאל שפירא מהו האתגר החשוב ביותר של מדינת ישראל, וענה: "האתגר הראשון הוא הפערים החברתיים. עובדי קבלן מייצרים את הפערים החברתיים והמלחמה היא ראויה אבל ממלחמה וגידופים לא יוצאת מדיניות. מזה שהמדינה תהפוך את הטייקונים למקור לגידופים, לא יקרה כלום. המדינה צריכה למסות את העשירים במס יותר גבוה, והם ישלמו יותר ברצון".

שפירא התייחס כמובן למאבק של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שרק דקות קודם לכן התבטא באופן נחרץ ואמר כי לא ינטוש את המאבק למען עובדי הקבלן. (לסיפור המלא)

"עופר עיני אדם ריאליסט ושמחתי לשמוע אותו אומר שהוא מוכן להגמיש את הסכמי השכר הקיבוציים", הוסיף שפירא. "להסכמים קיבוציים יש ערך ולא צריך לנהל מלחמה עם ועד עובדים. מדד ג'יני הוא אחד המדדים החשובים ביותר ואני למדתי שמה שלא מונח על השולחן לא קורה".

שפירא נשאל האם לדעתו האופי הניהולי השתנה בעקבות המחאה החברתית, וענה: "המחאה שינתה את שיטת הניהול ולא שינתה. השיטה לא השתנתה כי מנכ"ל מגיע להביא רווח בכפוף לחוק ולאתיקה. מה שכן השתנה הוא שיקול הכוחות שמנכ"ל צריך לקחת בחשבון. המודעות למחירים ולמה שהצרכן מוכן לשלם השתנתה לתמיד, ומנכ"ל חייב לקחת זאת בחשבון".

- מה אתה חושב על האקטיביזם הרגולטורי של שר התקשורת?

שפירא: "מעולם לא דיברתי בגנות הגברת התחרות בשוק הסלולר. הרגולטור צריך להגביר תחרות - זה תפקידו כדי שעסקים לא יוכלו להרוויח מעל הנורמלי".

- מה דעתך על שיטת התגמול של הבכירים במשק?

"רוצים לטפל בנושא הזה בצורה מלאכותית. הייתי יוצר דירוג ציבורי בין המנכ"ל לבין השכבה התחתונה של העובדים בחברה, כדי שהמנכ"ל יתבייש לצאת מהחדר".

- לאן אתה הולך מכאן?

"יש לי המון אנרגיה, אני מקווה שאמצא מוצא. אני לא הולך לאיזו יאכטה"