הולנד: "אפעל לשינוי ההסכמים של פסגת מנהיגי אירופה"

את הדברים אמר פרנסואה הולנד, המועמד הסוציאליסטי לנשיאות צרפת ■ "מסמך ההבנות שהושג הוא לדעתי אינו הפתרון הנכון לטווח הקצר או לטווח הארוך" ■ על הפרק: חופש פעולה נרחב לבנק המרכזי

המועמד המוביל לנשיאות צרפת, הסוציאליסט פרנסואה הולנד, אמר היום (ב'), כי במידה וייבחר לנשיאות במאי שנה הבאה הוא ייפעל לשנות את ההסכמות שהושגו בין מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע שעבר.

"מסמך ההבנות שהושג הוא לדעתי אינו הפתרון הנכון לטווח הקצר או לטווח הארוך", כך אמר הולנד שהוסיף וטען כי מסמך ההבנות עוסק רק בתוכניות צנע ובמשמעת פיסקאלית ואינו מעניק חופש פעולה ראוי לבנק המרכזי של אירופה (ECB) וליצירת אגרות-חוב משותפות למדינות האיחוד.

ביום שישי האחרון מנהיגי אירופה הגיעו להסכמה בעניין העמקת האינגרציה הכלכלית וגיבוש כללים למשמעת פיסקאלית והכפפתם על כלל מדינות האיחוד על-ידי יצירת סנקציות אוטומטיות שיופעלו על המדינות שיחרגו מכללים אלה.

לטענתו של הולנד, ההבנות שהושגו אינן מספיקות לפתרון הכולל של המשבר וללא צמיחה כלכלית לא ניתן יהיה להפחית את הגרעון ורק חופש פעולה נרחב לבנק המרכזי של האיחוד יוכל להוביל לפתרון המשבר.

הולנד במוביל כעת בסקרי דעת הקהל של צרפת ובמידה וייבחר הוא צפוי להיות המכשול העיקרי של סרקוזי ומרקל ולתקוע תריז בתוכניות המשותפות שלהם לגבי משבר החובות ועתידו של האיחוד האירופאי.