נטוויז'ן וסמייל למש' התקשורת: לא להתערב במחירי נאוטילוס

החברות מזהירות: הגנה על הכבל התת-ימי של טמרס תביא לייקור הגלישה

ספקיות האינטרנט 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל מזהירות את משרד התקשורת מפני התערבות במחירים בשוק הכבלים התת-ימיים. שתי החברות טוענות, כי כוונת המשרד להתערב במחירים שמציעה חברת נאוטילוס, המפעילה כבל תת-ימי המחבר את ישראל לעולם, תביא לפגיעה בהן, ביכולתן להתחרות וכן תחזק את חברת בזק בינלאומי, שמניחה כבל תת-ימי בעצמה - שמתחיל לפעול בימים אלה.

דברים אלו נמסרו בתגובה לשימוע שמקיים משרד התקשורת, שמטרתו להגביל את ההנחות שנותנת נאוטילוס לספקיות האינטרנט. וזאת, במטרה להגן על חברת טמרס טלקום, שעומדת להיכנס לשוק באמצעות הנחת כבל תת-ימי משלה.

טמרס דורשת מהמשרד להעניק לה הגנות ינוקא, במסגרת כניסתה לשוק. וזאת, מפני שלטענתה נוקטת נאוטילוס במדיניות מחירים טורפנית ומעניקה הנחות גדולות לנטוויז'ן ולסמייל, כדי שלא יעברו אליה. טמרס טוענת גם, שללא ההגנות מצד משרד התקשורת היא לא תוכל לעמוד בהשקעות הכבדות שמחייב המיזם ובעצם לא יהיו לה לקוחות.

לדברי נטוויז'ן וסמייל, שתיהן קיבלו הצעות מחיר מטמרס, שאינן מתקרבות למחירים שמציעה נאוטילוס. בנוסף, לא נקבע שנאוטילוס מנצלת את כוחה לרעה במחירים אלו. לדבריהן, ההסתמכות של המשרד על כך שנאוטילוס מוגדרת כמונופול, אינה אומרת מאומה כל עוד לא הוכח שהחברה עשתה שימוש לרעה בכוחה.

עוד לטענת החברות, ההחלטה להגן על טמרס בכל אחת מהדרכים שהציע המשרד (איסור על הנחות, הגבלת נתח השוק שלה וכו'), אינה עולה עם יסודות התחרות בשוק חופשי, ויוצרת מצב עקום לפיו בזק בינלאומי תצא המרוויחה הגדולה מכל הסיפור.

נאוטילוס מצידה כבר שלחה תגובה לשימוע, ובה היא דורשת מהמשרד שלא להתערב בתחרות בשוק ומזהירה מפני ההשלכות של התערבות כזאת.