גם בפיץ' מודאגים מאירופה: "אין כרגע פיתרון כולל למשבר"

בסוכנות הדירוג לא אופטימיים לגבי תוצאות ועידת הפסגה האירופית: "פיתרון מקיף למשבר החוב בגוש האירו הוא לא על השולחן" ■ "צופים האטה משמעותית בגוש האירו"

סוכנות הדירוג פיץ' מאותתת היום (ב') על סימנים לא מעודדים ביבשת אירופה; גם פיץ' מצטרפת לחברות הדירוג האחרות ומעבירה מסר לא אופטימי, "פיתרון מקיף למשבר החוב בגוש האירו הוא לא על השולחן", כך מציינים הכלכלנים בקביעה כי ועידת הפסגה של אירופה בסוף השבוע לא הניבה פיתרון כולל למשבר.

בפיץ' צופים כעת האטה כלכלית "משמעותית", כלשונם באיזור גוש האירו. בפיץ' צופים כי הצמיחה בגוש האירו תעמוד על 0.4% בשנה הבאה ועל 1.2% ב-2013 - "כך אם יהיה פיתרון מקיף לבעיות החוב ביבשת", מסרו בסוכנות הדירוג.

כלכלני פיץ' הדגישו את תפקידו של הבנק המרכזי באירופה (ECB) וציינו אותו כשחקן היחיד שניתן באמת לסמוך עליו, "אנו מאמינים כי הבנק המרכזי של אירופה הוא חומת האש נגד בעיות נזילות וכנגד משבר בפירעון החובות של מדינות אירופה".

ההתייחסות הפסימית של סוכנות הדירוג מצטרפת לרצף של חדשות שליליות מכיוון סוכנויות הדירוג האחרות, S&P ומודי'ס שהחליטו להכניס את דירוגן של מדינות האיחוד האירופי לבחינת מעקב על רקע העובדה כי לא מסתמן פיתרון למשבר החוב ביבשת.

נזכיר, מודי'ס הודיעה היום כי יש בכוונתה להכניס לבחינת מעקב את דירוגן של מדינות האיחוד האירופי במהלך הרבעון הראשון של 2012. "כפי שהודענו במהלך חודש נובמבר, דירוג האשראי של כל מדינות האיחוד ייבחן מחדש אלא אם כן המדינות יינקטו צעדים גדולים לפתור את המשבר והמצב ישתפר בעתיד הקרוב", כך טענו במודי'ס.