פיץ' הורידה את דירוגם של 5 בנקים מרכזיים באירופה

הבנקים שספגו הורדת דירוג הם בצרפת, פינלנד, דנמרק והולנד ■ פיץ': "החשיפה של הבנקים למדינות גוש האירו העמוסות בחובות, תרמה להורדת הדירוג"

פיץ' הודיעה אמש (ד') כי הוא מורידה את דירוגם של חמישה בנקים מרכזיים באירופה בדרגה אחת על רקע המציאות המשברית בפניה צריכה לעמוד המערכת הבנקאית. פיץ'בחנה את דירוג הבנקים על פי מידת הסבירות שתוכניות הצנע במדינות אירופה יהיו בעלות השפעה שלילית על הבנקים המסחריים.

הבנקים שספגו הורדת דירוג: בצרפת - הבנקים Banque Federative du Credit Mutuel ו- Credit Agricole. בפינלנד - OP Pohjola Group, דנמרק - Danske Bank A/S, הולנד - Rabobank Group. תחזית הדירוג לבנק בהולנד היא שלילית לעומת תחזית יציבה ליתר הבנקים שספגו הורדת דירוג.

"החשיפה למדינות גוש האירו הבעייתיות תרמה להורדת הדירוג", כך קבעו כלכלני פיץ'. בסוכנות הדירוג לא צופים התפרקות של גוש האירו אך תרחיש זה יהיה בעל משמעות חמורה על דירוג הבנקים. "בוועידת הפסגה, המנהיגים עשו מעט מידי כדי להקל על הלחץ בשווקים", אמרו הכלכלנים.

בסיכום כללי מציינים בפיץ' כי הסיבה המרכזית שהובילה להורדת דירוג הבנקים היא ההתפתחויות השליליות בכלכלה הגלובלית והירידה באמון המשקיעים בסקטור הבנקים.