"הורדת דירוג לצרפת לא תהיה מוצדקת; שיתחילו עם בריטניה"

כך אמר כריסטין נוייר נגיד הבנק המרכזי בצרפת וחבר בבנק המרכזי של אירופה ■ סוכנויות הדירוג העולמיות מקבלות החלטות המבוססות על שיקולים פוליטיים, יותר מאשר על שיקולים כלכליים"

"הורדת דירוגה המושלם של צרפת יהיה בהחלט לא מוצדק; סוכנויות הדירוג העולמיות מקבלות החלטות המבוססות על שיקולים פוליטיים, יותר מאשר על שיקולים כלכליים", כך אמר היום (ה') כריסטיאן נוייר, נגיד הבנק המרכזי של צרפת וחבר בכיר של הבנק המרכזי באירופה, בריאיון לעיתון צרפתי " Le Telegramme de Brest". נוייר אף העלה ספקות לגבי מידת יכולתן של סוכנויות הדירוג לכוון ולהדריך את המשקיעים.

"בנימוקי סוכנויות הדירוג ניכר האלמנט הפוליטי", אמר נוייר. דבריו נאמרים בהמשך להתבטאות של שר החוץ הצרפתי אתמול שהצהיר כי סוכנויות הדירוג פועלות ממניעים שלעיתים אינם ענייניים והוסיף כי הורדת הדירוג המושלם של צרפת עלולה להיות מצערת אבל לא תהווה אסון.

סוכנות הדירוג Standard and Poor's צפויה בימים הקרובים לקבל החלטה האם היא מורידה את דירוג האשראי של מספר מדינות באירופה. נוייר הדגיש כי הורדת דירוג לצרפת לא תהיה מוצדקת "מוטב שיתחילו בהורדת דירוג לבריטניה, לה יש גירעון גדול יותר, אינפלציה גבוהה יותר והיא צומחת בשיעור נמוך משלנו", אמר.

נוייר אף הביע תרעומת על ההתבטאויות שיצאו מסוכנויות הדירוג לאחר ועידת הפסגה באירופה בשבוע שעבר, "הערכות השליליות שלהן הרסו את הסנטימנט החיובי בשווקים שהתעורר לאחר ההסכם שהושג באירופה", אמר.