איך אפשר לבלות שני לילות באילת ב-1,200 שקל?

זה הזמן לנפוש באילת: מחירי הלינה בעיר הדרומית בחורף צונחים לכמחצית ממחירי הקיץ, ונמוכים באלפי שקלים גם מהתקופה המקבילה אשתקד ■ "גלובס" בודק איך אפשר לבלות שני לילות באילת בבית-מלון 5 כוכבים ב-1,200 שקל, כולל טיסה

אילת במחירי רצפה: חבילת נופש זוגי לשני לילות כולל טיסה באמצע השבוע משווקת היום בכ-1,000 שקל - המחיר הנמוך ביותר לאורך ימות השנה, וגם ביחס לחורף אשתקד.

גורמים בענף התיירות מדווחים כי השנה נרשמו הביקושים הנמוכים ביותר זה שנים לנופש באילת, וכי הקושי לשווק את החבילות לתייר הישראלי נובע עדיין מרמת מחירים גבוהה יחסית לעומת מחירי הנופשונים בחו"ל.

"אנחנו לוחצים על בתי-המלון להוריד את המחירים, אם אין בכוונתם להישאר עם שיעורי תפוסה מגוחכים". שמחה אלפסי, מנהלת תיירות פנים באיסתא, מספקת הערכה מדויקת: "המחירים כעת משקפים פער של 50% לעומת מחירי הקיץ בשיא".

לעומת חופשה מיוזעת ביולי-אוגוסט, כאשר מקומות הבילוי באילת עמוסים, חופשה בחורף תהיה מהנה יותר. בקלאב מד, למשל, המציע חופשה במתכונת של "הכול כלול", המחיר ללילה לזוג שניים עומד על 2,500 שקל.

המבצעים האטרקטיביים באילת מתייחסים בעיקר לחודשים ינואר-פברואר, אולם רובם מחריגים את חופשת חנוכה וימי חג המולד, אם כי עדיין ניתן למצוא חבילות מוזלות גם למועדים אלה.

דנה לביא, סמנכ"לית שיווק וסחר בדקה ה-90, מייחסת את התפוסה החלקית במלונות למשבר הכלכלי באירופה: "המחירים כעת לא רק זולים בעשרות אחוזים ביחס למחיר הקיץ, אלא גם זולים ב-10%-15% מול התקופה המקבילה אשתקד. חבילה לזוג הכוללת טיסות ו-2 לילות במלונות 4 ו-5 כוכבים עולה השנה מ-1,200 שקל - כשבשנה שעברה חבילה דומה עלתה 1,380 שקל ובקיץ האחרון לפחות 1,500 שקל", היא אומרת.

דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע, מפרט את הסיבות לירידה החדה במחירי הנופש באילת בחורף הנוכחי: "בראש ובראשונה האווירה הכלכלית בעולם ובישראל מביאה לתופעה של עצירת הזמנות מראש. עובדה זו גורמת למלונאים ולחברות התעופה להעמיק את המבצעים. סיבה נוספת היא שבשונה משנים קודמות, לא מתקיימים כנסים והשתלמויות בבתי-המלון בעיר, כך שחדרים רבים נותרו מיותמים מאורחים. בהתחשב בעובדה שההוצאות הקבועות של המלונאים בתפעול המלון מכבידות, הם מעדיפים לצאת במבצעים אטרקטיביים".

גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, מתייחסת לירידה במחירי הנופשונים בחו"ל המשפיעים על המחירים בארץ: "את חלק מירידת המחירים במלונות ניתן להסביר בשל ירידה בכניסת תיירים מחו"ל, במיוחד מהשוק הרוסי, ומהשפעת ירידת המחירים ליעדים בחו"ל בשיעור של כ-10% בעקבות המשבר הכלכלי באירופה".

להזמין או לחכות?

להערכת שי אסיה, סמנכ"ל שיווק רשת מלונות קראון פלאזה, המחירים הנמוכים כעת לא יירדו עוד: "מחירי ינואר-פברואר הם מחירי שפל. אנחנו עוקבים אחר המבצעים של המתחרים ותמיד יהיה מי שינמיך את רף המחירים, אלא שנראה לי שכעת הגענו לרצפה - אני לא מאמין שיהיו עוד שפנים לשלוף מהכובע, והמבצעים של היום משקפים את הגבול התחתון שאליו יכולים בתי-המלון להגיע".

לדבריו, כדי למשוך קהל נדרשת יצירתיות שבאה לידי ביטוי בהוזלה ניכרת של המחירים, שיתופי-פעולה עם חברות התעופה ומתן הטבות כמו ארוחות או אירוח בספא.

סופ"ש או אמצע שבוע?

זכאי מדגישה את הכדאיות של החופשה באמצע השבוע: "בסופי שבוע התפוסות והביקושים עודם סבירים, הודות להזמנות של ועדי עובדים וקבוצות הומוגניות. אין ספק שימי אמצע השבוע הם הזדמנות מצוינת לצאת לחופשה ברמה גבוהה ובמחיר משתלם ביותר".

3 או 5 כוכבים?

הפערים בין בתי-המלון בדירוגים השונים מצטמצמים - תעריפי החורף יאפשרו לנפוש במחיר אטרקטיבי יחסית במלונות הפרימיום בעיר. "המרחק בין המחירים של המלונות היקרים לזולים מצטמצם", מאשר אלוני.

לדברי זכאי, מלונות 5 כוכבים עדיפים באמצע השבוע: "המבצעים כוללים גם את בתי-המלון בדירוג 5 כוכבים".

חבילה או טיסה ומלון בנפרד?

דרור בהט, סמנכ"ל מסחר ותעופה IDB תיירות, מוסיף כי הביקושים הנמוכים בחורף משפיעים גם על מחירי הטיסות הן במסגרת חבילות והן באופן עצמאי. כך לדוגמה, טיסה מתל-אביב לאילת עולה 170 שקל - לעומת כ-380 שקל המחיר הרגיל.

"גם אצלנו וגם אצל חברות התעופה יש רצון למלא את התפוסה, ולכן חבילות יהיו משתלמות יותר", אומר רוני אלוני, סמנכ"ל השיווק מלונות פתאל, אולם ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל מלון דן אילת, סבור כי כדאי לבדוק גם הזמנה נפרדת שיכולה להוזיל את החבילה הודות למחירי טיסות מוזלים.

כך או כך, נזכיר כי הזמנה שיירות מבית-המלון או דרך סוכן נסיעות אמורה להיות זהה במחיר ואף להעניק יתרון לסוכן הנסיעות, בהתאם לדיל שהשיג מול הספק. עוד מוסיפים גורמים בענף כי כדאי לנסות ולעמוד על המקח. "חשוב להבין שהמלונאים נמצאים במצב שבו לא יוותרו בקלות על לקוח פוטנציאלי".

המבצעים החמים

לצד התעריפים הנמוכים לחודשי החורף, מוצעים מבצעים נוספים: 50% על לילה שני ברשת רימונים או 50% על לילה שלישי בפתאל. רשת ישרוטל מציעה מבצע של 1+1 על חבילות נופש המשולבות טיסה של ארקיע. המבצע תקף עד פברואר. מחירים לדוגמה: ישרוטל אגמים או ישרוטל ים סוף - מ-1,200 שקל לחבילת נופש זוגית.

גם אתרי הקופונים, מועדוני הצרכנות וכרטיסי האשראי משתתפים בחגיגת ההנחות: לדוגמה: טיסות ב-170 שקל דרך ישראייר ללקוחות לאומי קארד, ללקוחות ישרכארט הוזלות במלון אגמים, וללקוחות ויזה כאל הנחות במלונות פתאל ובמלון רימונים.

אירועים באילת בחורף

כדי למשוך את התייר הישראלי נערכים אירועי תוכן, חלקם בתוך בתי-המלון, לדוגמה ברשת ישרוטל. "אנו מחפשים להוסיף אירועים שיהוו ערך מוסף לחופשת אורחינו בחורף", אומר ליאור רביב, מנכ"ל מלונות ישרוטל. לדבריו, ההשקעה באירועי החורף נאמדת במיליון דולר בשנה. "האירועים הללו מושכים אורחים שבנסיבות אחרות לא היו מגיעים לאילת בחורף".

- ילדים:

* במלונות ישרוטל יתקיים ב-26-28 בינואר פסטיבל ילדודס 2 בהשתתפות כוכבי הילדים למרתון של הצגות והפעלות. חבילות למשפחות יעלו מ-2,255 שקל.

- מוזיקה:

* פסטיבל מוזיקה קלאסית "קלאסי קאמרי" עם התזמורת הקאמרית הישראלית יתקיים זו השנה ה-14 ב-2-5 בפברואר. חבילות לזוג ל-3 ימים כולל הסעה ושני כרטיסים לקונצרטים: מ-3,000 שקל בריברייה קלאב ומ-6,200 שקל ברויאל ביץ'.

* הפסטיבל ה-7 למוזיקה קאמרית ייערך ב-12-18 למארס במלון הנסיכה ויציע קונצרטים של מיטב המלחינים. במהלך הפסטיבלים טיסות ארקיע לנופשים ברשת יעלו 150 שקל.

* פסטיבל "קלאסי בים האדום" ייערך ב-5-7 בינואר בהשתתפות בית האופרה מרינסקי מסנט פטרסבור בניצוחו של מאסטרו ואלרי גרגייב.

* גירסת החורף של פסטיבל ג'אז בים האדום תתקיים ב-19-22 בינואר. ישתתפו אמנים בינלאומיים וישראלים.

- מירוצים:

* עם אירועי חורף נוספים נמנה מירוץ הפורמולה הראשון בישראל שהתחיל שלשום (ה').

מלונות באילת פער של 40 אחוז בחורף לעומת הקיץ
 מלונות באילת פער של 40 אחוז בחורף לעומת הקיץ

דוגמאות לדילים חמים באילת
 דוגמאות לדילים חמים באילת