לאחר 9 שנים: צבא ארה"ב הודיע על סיום המלחמה בעיראק

מזכיר ההגנה האמריקאי לאון פאניטה השתתף בטקס חגיגי שנערך בשדה התעופה הבינלאומי בבגדד והודה לחיילים שלקחו חלק במלחמה

לאחר כ-4000 חיילים אמריקנים הרוגים, ויותר מטריליון דולר, הסתיימה היום בצורה רשמית המלחמה בעיראק. צבא ארצות הברית הודיע היום בצורה רשמית על סיום המלחמה במדינה עקובת הדם, שראתה אין ספור פיגועי התאבדות נגד האזרחים והחיילים האמריקנים בעיראק.

בטקס שנערך בשדה התעופה הבינלאומי בבגדד, הודה מזכיר ההגנה האמריקני לאון פאניטה ליותר ממיליון אנשי צבא שהשתתפו במלחמה לאורך השנים על "ההתקדמות העצומה שהושגה" לאורך המלחמה שהחלה בשנת 2003. למרות זאת, פאניטה הודה שהמבחן האמיתי של עיראק יהיה לאחר נסיגת אחרון החיילים מהמדינה.

"אני אהיה חד בדבריי: עיראק תיבחן בימים הקרובים - על ידי טרוריסטים ועל ידי האנשים שרוצים לחלק אותה, על ידי בעיות כלכליות וחברתיות", אמר פאניטה בנאום שנשא בטקס. "האתגרים בעיראק ימשכו, אבל ארצות הברית תעמוד לצד האזרחים של המדינה בבמאבק שלהם בתופעות הללו, על מנת לעזור להם בבניית מדינה יציבה מבחינה כלכלית וחברתית".

בשיא המלחמה שהיה בשנת 2007, היו יותר מ-150 אלף חיילים בעיראק ו-505 בסיסים צבאיים. גם לאחר הנסיגה המלאה, יישארו במדינה שני בסיסים צבאיים גדולים, וקרוב ל-4000 חיילים שיסיעו בהגנה על מתחם השגרירות של ארצות הברית במדינה, ובפעולות אבטחה שונים.