מלחמת המחירים מתחדשת? מנורה מורידה ל-0% דמי ניהול

יחד עם זאת, הקרן תגבה שיעור הוספה של 0.07% ■ בשבוע שעבר הועלו דמי הניהול בקרן של מגדל, שהייתה האחרונה שגבתה 0%

בדיוק כשנדמה היה שמלחמת המחירים בקרנות הכספיות נגמרה, זיו שמש, מנכ"ל מנורה מבטחים, טורף את הקלפים. מדיווח ששיגרה היום מנורה, עולה כי בית ההשקעות יוריד את דמי הניהול בקרן הכספית מנורה פק"מ פלטינום ל-0%. לצד אי-גביית דמי ניהול לתקופה של חצי שנה, הקרן תגבה שיעור הוספה של 0.07%. מדובר בעמלה שמשולמת בעת רכישת הקרן, ולכן היא מתמרצת את המשקיע להשקיע בקרן לתקופה כמה שיותר ארוכה. הקרן, שהושקה לאחרונה, מנהלת רק כ-2 מיליון שקל כיום, והיא תהיה מוגבלת במספר היחידות עד לסך כספי של מיליארד שקל.

הודעה זו מגיעה כשבוע לאחר ההודעה של מגדל שוקי הון על העלאת דמי הניהול בקרן הכספית שלה ל-0.15%, לאחר שזו צברה 5.2 מיליארד שקל.

הקרן של מגדל הייתה האחרונה מבין הקרנות הגדולות שלא גבו דמי ניהול, ובכך היה נראה כי הסתיימה תקופה בת ארבע שנים שבהן סבסדו מנהלי הקרנות למשקיעים את דמי הניהול בכספיות, והפסידו בשל כך עשרות מיליוני שקלים בשנה.

כעת, כאמור, מנורה מבטחים חזרה למשחק, וזאת במטרה להגדיל את נתח השוק שלה בתקופה שבה הציבור עדיין מחפש אלטרנטיבות השקעות סולידיות.

יחד עם זאת, נציין כי בשוק כבר קיימות כיום קרנות כספיות שגובות 0.15% דמי ניהול, ומנגד לא גובות שיעור הוספה, כך שמשקיע שמחזיק בהן לחצי שנה משלם בדיוק מה שהוא משלם בקרן הכספית של מנורה. לאור זאת, ייתכן שבמנורה יאריכו את ההתחייבות מעבר לחצי שנה, או שיחזירו את שיעור ההוספה ללקוחות מועדפים - על מנת ליצור יתרון תחרותי מובהק.

מנורה מבטחים מנהלת כיום 4.6 מיליארד שקל בקרנות, המהווים נתח שוק של 3.2% בלבד. שמש הגיע למנורה לתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות ומנכ"ל הקרנות לפני כשלושה חודשים, וזהו הצעד המשמעותי הראשון שלו בתפקיד. הצעד הנוכחי בולט על רקע המגמה האחרונה בקרב מנהלי הקרנות בענף, שהודיעו על העלאות דמי ניהול.

ראשונים להודיע על העלאת דמי הניהול היו מיטב ואקסלנס, שדמי הניהול בקרנות שלהם הועלו ב-0.02%, לצד ביטול עמלות הברוקראז' בקרנות.

בתקופה הקרובה, נראה כנראה רבים ממנהלי הקרנות מודיעים כי יפטרו את הקרנות שבניהולם מעמלות, ויישאו בהן בעצמם, אך על מנת להקטין חלק מהעלות, יודיעו על העלאת דמי הניהול.

היכן נגבים דמי הניהול הזולים ביותר בקרנות הכספיות
 היכן נגבים דמי הניהול הזולים ביותר בקרנות הכספיות