בנק הפועלים העביר כ-8.5 מיליארד שקל לבנקים בחו"ל

מדוחות הבנק לרבעון השלישי, עולה כי הוא הקטין ב-24% את הפקדותיו בבנק ישראל מ-36.8 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, כמחצית מכך ברבעון השלישי

הפועלים הקטין מתחילת 2011 את הפקדותיו בבנק ישראל והגדיל הפקדותיו בבנקים מרכזיים בחו"ל, בעיקר בפד האמריקני. מדוחות הבנק לרבעון השלישי, עולה כי הוא הקטין ב-24% את הפקדותיו בבנק ישראל מ-36.8 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל, כמחצית מכך ברבעון השלישי. מנכ"ל הבנק הוא ציון קינן.

במקביל הגדיל בנק הפועלים את פיקדונותיו בפד מ-1.5 מיליארד דולר ל-3.6 מיליארד דולר. בכך עלו פיקדונות הפועלים בבנקים מרכזיים בחו"ל מ-5.5 מיליארד שקל ל-14 מיליארד שקל. בבנק הפועלים מסבירים כי "מטעמי זהירות הבנק ממשיך להפקיד חלק גדול מיתרות הנזילות במטבע חוץ בבנק המרכזי בארצות הברית בתשואות נמוכות". עוד עולה מהדוחות כי לקוחות רבים במגזר הבנקאות הפרטית העבירו כספם משוק ההון לפיקדונות בנקאיים, כתוצאה משינוי בטעמי הציבור.

הפועלים מדווח כי המעבר מהשקעה בשוק ההון לפיקדונות הגדיל את היקף הפיקדונות במגזר הבנקאות הפרטית ב-11% שהם 11.8 מיליארד שקל.

בנוסף החל הפועלים ברבעון השלישי לצמצם באופן יזום את מסגרות האשראי ללקוחות במסגרת ניהול הון אפקטיבי ועל מנת לרדת בנכסי סיכון. מתחילת הרבעון קטנו מסגרות האשראי בחשבונות העו"ש ב-10% והגיעו ל-33.4 מיליארד שקל, ירידה של 3.8 מיליארד שקל. הפועלים הוא הבנק עם היקף הפיקדונות השני בגודלו במערכת אחרי לאומי. להפועלים פיקדונות מהציבור בסך 243 מיליארד שקל, 27% מפיקדונות הציבור המצרפיים. 72% מהפיקדונות בבנק, 175 מיליארד שקל, מקורם במגזר הקמעונאי - משקי בית, בנקאות פרטית ועסקים קטנים.

בנוסף, מנהל הבנק נכסי לקוחות בסך 740 מיליארד שקל, מתוכם 619 מיליארד שקל בתיק ני"ע. פער הריבית (ללא נגזרים), כלומר המרווח הפיננסי בין עלות האשראי ללקוחות שמעמיד הבנק לבין הריבית שהוא משלם על הפיקדונות מהלקוח, עמד בממוצע מתחילת 2011 על 1.96%.