סגן נשיא הבנק המרכזי האירופי: גוש האירו לא יתפרק

ויטור קונסטנציו, סגן נשיא הבנק המרכזי האירופי, על האפשרות שיוון תעזוב את גוש האירו: "חלק מהאנשים שחושבים על כך או שיש להם רעיון שיש להיערך לכך - אין להם מושג על מה הם מדברים"

האם גוש האירו עומד בפני פירוק? לא אם תשאלו את ויטור קונסטנציו, סגן נשיא הבנק המרכזי האירופי, שמנסה היום (ג') להדוף את הספקולציות ההולכות וגוברות לגבי התרחישים העתידיים של הגוש, לאור משבר החובות שפוקד את אירופה מזה יותר משנתיים.

"זה עדיין אבסורד ובלתי מתקבל על הדעת במובנים רבים", התייחס לעניין קונסטנציו. "לאנשים שבאמת מבינים מה זה אומר איחוד מוניטרי, זה באמת בלתי מתקבל על הדעת".

קונסטנציו גם התייחס בביטול לטענות שעדיף שיוון תעזוב את גוש האירו ותחזור למטבע המקוי שלה, הדראכמה: "חלק מהאנשים שחושבים על כך או שיש להם רעיון שיש להיערך לכך - אין להם מושג על מה הם מדברים. לדעתי, זה עדיין לא הולך לקרות".

בנוגע לדיעות המושמעות מזה זמן כי הבנק המרכזי צריך לשמש כמלווה של מוצא אחרון, על מנת לעזור לשווקים המתקשים להשתקם, אמר קונסטנציו כי הבנק נחוש לדבוק במדיניות הנוכחית שלו, והדף את הטענות על אי מעורבותו: "עד עכשיו, אנחנו חושבים שההחלטות שעשינו הן מאוד משמעותיות ואמורות להיות מספיקות כדי להשיג את המטרות שאחריותנו להשיגן".