רוביני: "עד 2013 - תחתית כפולה בארה"ב, כאוס באירו"

נוריאל רוביני פונה במאמר שכתב ב"פייננשל טיימס" לפוליטיקאים שינקטו בצעדים דרסטיים יותר על מנת לפתור את המשבר העולמי ■ "גוש האירו נמצא בהכחשה בנוגע לכך שחלק מהחברות בו פושטות רגל"

נוריאל רוביני, שזכה לתואר "נביא הזעם", פונה במאמר שפרסם באתר "פייננשל טיימס" לפוליטיקאים לנקוט בצעדים דרסטיים יותר על מנת לפתור את הבעיות הכלכליות הנוכחיות.

"גוש האירו נמצא בהכחשה בנוגע לכך שחלק מהחברות בו פושטות רגל ולא מסוגלות לשרוד ולצמוח באיחוד מוניטרי", כתב רוביני, כשהוא מתייחס למה שנראה כחוסר יכולת של הממשלות והבנק המרכזי האירופי לפתור את משבר החוב באירופה.

היום אמר סגן נשיא הבנק המרכזי האירופי, ויטור קונסטנציו, כי אין סיכוי שגוש האירו יתפרק: "זה עדיין אבסורד ובלתי מתקבל על הדעת במובנים רבים. לאנשים שבאמת מבינים מה זה אומר איחוד מוניטרי, זה באמת בלתי מתקבל על הדעת". אולם, רוביני הזהיר במאמרו כי שיקולים פוליטיים, שמונעים ממנהיגים לקבל החלטות קשות, ומניבים תוצאות רק לטווח הבינוני, עלולים להוביל למלחמות על המטבע והסחר.

"כל מדינה מעדיפה מטבע חלש כדי לתת דחיפה לייצוא שלה על מנת לשחזר את הצמיחה. מתחים בעניין המטבע יהפכו את המצב לגרוע יותר בשנה הבאה, כאשר שילוב בין מתחים בשוק וקונפליקטים פוליטיים יקשו על בזבוז הזמן בהמשך", חוזה רוביני.

"עד 2013 לכל המאוחר, אבל אולי עוד ב-2012, סערה מושלמת של מיתון תחתית כפולה בארה"ב, תרחיש כאוטי בגוש האירו ונחיתה קשה בסין עשויים להתגשם".