מוביוס: המשבר באירופה ייפתר בכ-6 חודשים ויצית ראלי אדיר

גורו השווקים המתפתחים: "המשבר לא חמור כמו שחושבים. המדינות שם נמצאות בתוך מו"מ לקראת פתרון וזה פשוט לוקח זמן. כשהמשבר ייפתר יש סיכוי טוב לראלי גדול בשווקים"

מארק מוביוס, מנהל ההשקעות הבכיר מקבוצת Franklin Templeton שמתמחה בעיקר בהשקעות בשווקים מתפתחים, אופטימי. מוביוס אמר, לפי דיווח היום בעיתון הברזילאי Valor Economico, כי המשבר הגדול בגוש האירו צפוי להיפתר עד אמצע 2012.

"המשקיעים מעניקים למשבר הזה משקל וחשיבות יתר. אבל, המכשירים הפיננסיים הנגזרים הקשורים למדינות שונות בגוש האירו יכולים לגרום למשבר מסוג אחר ומשמעותי", אמר מוביוס.

"המשבר לא חמור כמו שחושבים. המדינות שם נמצאות בתוך מו"מ לקראת פתרון וזה פשוט לוקח זמן. כשהמשבר ייפתר יש סיכוי טוב לראלי גדול בשווקים".

לגבי ברזיל אמר מוביוס כי היא נמצאת במצב טוב באופן יחסי. "ברזיל מזכירה את ארה"ב. יש לה בסיס צרכנים גדול, היא מפיקה משאבים טבעיים ומחצבים רבים ויש לה גם תעשיות מפותחות. לכן היא יכולה לבודד את עצמה מהבלאגן שבחוץ במידה רבה".

לגבי סין מעריך מוביוס כי היא תמשיך לצמוח בקצב גבוה אולם הוא חושש מבועות פנימיות במשק הסיני, בעיקר בתחום הנדל"ן.

מוביוס לא מודאג מתשואת החסר של השווקים המתפתחים השנה ומעריך כי היא מניחה את הבסיס לעליות שערים נאות ב-2012 ותשואה גבוהה למשקיעים.

הבנק המרכזי האירופי (ECB) הודיע היום (ד') ב-12:30 (שעוננו) על היקף ההלוואות שהעניק לבנקים ביבשת - בסכום כולל של 489 מיליארד אירו. זאת, בניגוד לציפיות בשוק כי היקף ההלוואות יעמוד על 250 מיליארד אירו "בלבד". הדיווח האופטימי סוחף את המדדים המרכזיים באירופה לעליות שערים חדות, בעוד התשואות על האג"ח הממשלתיות באירופה יורדות. גם האירו מזנק לנוכח הדיווח ומתחזק בכ-0.6% לעומת הדולר. לפי נתונים שפרסם הבנק האירופי, כ-523 בנקים וגופים פיננסים קיבלו את ההלוואות מהבנק המרכזי - אשר צפויות להימסר בריבית ממוצעת של 1% בלבד. הכסף אמור להתחיל לזרום למוסדות הרלוונטיים החל ממחר.