אלוט במגעים לרכישת פלאש נטוורקס ב-120 מ' ד'

אם תתממש - תהיה זו הרכישה המהותית הראשונה של אלוט

לאחר שגייסה לפני כחודש קרוב ל-80 מיליון דולר, בקופתה של חברת ציוד התקשורת אלוט מזומנים בסך כ-130 מיליון דולר. עם המזומנים הללו מחפשת החברה מועמדת מתאימה לרכישה שתסייע להאיץ את קצב הצמיחה שלה. ל"גלובס" נודע, כי נמצאה מועמדת שכזו. אלוט מנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם לרכישתה של חברת פלאש נטוורקס (Flash Networks) הישראלית, במחיר של 100-120 מיליון דולר. יתכן שמחיר הרכישה יכלול גם מרכיב של מניות אלוט.

אלוט היא אחת החברות הישראליות הבולטות כיום בתחום הטכנולוגי. החברה, שנסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 500 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לספקיות שירותי גישה לאינטרנט ולתקשורת סלולרית לנטר ולנהל את רוחב הפס שלהן, על פי ניתוח האפליקציה שעוברת על הרשת (DPI). על פי הערכות אנליסטים בוול סטריט צפויה החברה, שמנוהלת על ידי רמי הדר, לסיים את השנה עם מכירות של כ-76 מיליון דולר.

עבור אלוט זוהי רכישה מהותית ראשונה. בשנה האחרונה היא ניהלה מו"מ אינטנסיבי עם מספר חברות, ביניהן גם פלאש עצמה. האחרונה מנוסה יותר בנושאי מיזוגים ורכישות, מהצד הרוכש דווקא: מפתחת התוכנה לתשתיות עבור מפעילים סלולריים שהוקמה ב-1996, התמזגה ב-2003 עם חברת Adjungo Networks, ובשנת 2008 מיזגה גם את חברת יונפייר. בסך הכל גייסה פלאש מאז הקמתה כ-61 מיליון דולר, על פי IVC, ובין משקיעיה ניתן למצוא את קרנות אוורגרין, אתגר, HarbourVest, גיזה וקונקורד. את החברה מנהל ליעם גלין.

אלוט - מס' 3 בשוק של כ-350 מ' ד'

ההיסטוריה של פלאש ושל אלוט משתלבת בתקופה זו סביב העומס על הרשתות הסלולריות. שתי החברות נחשפות לנושא מכיוון שונה - פלאש פונה לשוק הטלקום, עם פתרונות המיועדים למפעילים הסלולריים בתחום ניהול עומסים ברשת ושיפור חוויית המשתמש. ואילו אלוט גילתה לפני שנתיים כי הטכנולוגיה שאיתה ניסתה לחדור לשוק ספקיות האינטרנט, דווקא עונה לדרישות של ספקיות השירותים הסלולריים, הטובעות תחת הביקושים לרוחב פס ממשתמשי הטלפונים החכמים והתקני המחשוב הניידים.

יתכן שאלוט תמצא בסופו של דבר מועמדות אחרות לרכישה בשוק הישראלי שפועלות בשוק הסלולרי, או חברות שמאפשרות לספקיות שירותי גישה לאינטרנט להקל על העומס על גבי הרשתות. בין השאר ניהלה החברה בשנה האחרונה מו"מ עם מוביקסל, ויתכן שגם עם PeerApp, איתן היא משתפת פעולה. למרות קופת המזומנים הדשנה, אלוט ככל הידוע לא מתכוונת לרכוש את המתחרות, דוגמת Sandvine, למרות מחיריהן האטרקטיביים כיום.

שוק ה-DPI בו פועלת אלוט הוערך אשתקד בכ-350 מיליון דולר על ידי חברת המחקר Infonetics, ועתיד לצמוח ב-50% בסיכום 2011. החברה דורגה שלישית בשוק, עם הכנסות של 55 מיליון דולר ונתח שוק של 16%, אחרי המתחרות Sandvine וסיסקו. הפעילות של אלוט בשוק ספקיות השירותים הסלולריים אחראית כיום ל-50% מהכנסותיה. את הרבעון השלישי השנה סיימה החברה עם מכירות של כ-20 מיליון דולר ורווח נקי של כ-3.4 מיליון דולר, מעבר לציפיות האנליסטים בוול סטריט, ומספרים ששיקפו צמיחה של כ-37%.

הנדוניה של פלאש: יכולות ולקוחות

הפוטנציאל בצירוף חברה שמספקת יכולות בשוק הסלולרי הוא משמעותי. הצורך של המפעילים הסלולריים לפתוח את צוואר הבקבוק של הרשת הסלולרית, מביא גם לשינוי בשירותים ובציוד התקשורת הנדרש, וכך כוללים המכרזים דרישות ליכולות מורכבות יותר. נראה, כי היכולות שמביאה איתה פלאש עונות על ביקושי הלקוחות בשוק. על פי הערכות, החברה עתידה למכור השנה בהיקפים של כ-40 מיליון דולר, והיא רווחית בשנתיים האחרונות.

עוד מביאה איתה פלאש למיזוג כמות מכובדת של מפעילי שירותי סלולריים, חלקם כבר לקוחות של אלוט וחלקם ספקיות שירותים שאלוט תשמח לצרף למעגל לקוחותיה ולנסות למנף כך מכירות נוספות, כגון אורנג', T-Mobile, טלפוניקה, ורייזון, וודאפון, Wind ואחרות.

במידה שהמו"מ יבשיל לעסקה ואלוט אכן תרכוש את פלאש, צפויה החברה הממוזגת לסיים את השנה עם מכירות של קרוב ל-120 מיליון דולר, ולהיות רווחית.

מאלוט נמסר היום בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות". את תגובת פלאש נטוורקס לא ניתן היה להשיג.

אלוט פלאש נטוורקס
 אלוט פלאש נטוורקס