פיץ' מזהירה בשנית: דירוג האשראי המושלם של ארה"ב בסכנה

לאחר שהורידה סוכנות הדירוג אתתחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית מזהירה שוב פיץ' מפני אפשרות של הורדת הדירוג ב-2013 ■ "החוב הממשלתי הגבוה אינו עומד בתיאום עם דירוג אשראי מושלם של AAA"

פיץ' מאיימת על דירוג האשראי של ארה"ב; כלכלני סוכנות הדירוג בארה"ב הזהירו אמש (ד') שוב מאפשרות של הורדת דירוג האשראי אך הבהירו כי תתקבל החלטה אם לחתוך את הדירוג המושלם העומד על AAA רק ב-2013.

נזכיר כי בחודש שעבר פיץ' שינתה את תחזית הדירוג לשלילית לעומת תחזית יציבה לאור כשלונה של הוועדה המיוחדת שמינה אובמה לקבל החלטה על הקיצוץ בגירעון התקציבי, קיצוץ שאמור היה לעמוד על 1.2 טריליון דולר.

"החוב הפדרלי יעלה על רקע העדר רפורמות הוצאות ומס", כך הודיעו פיץ' "החוב הממשלתי הגבוה אינו עומד בתיאום עם דירוג אשראי מושלם של AAA", הסבירו כלכלני פיץ' את אזהרת הדירוג על ארה"ב.

על פי סוכנות הדירוג העולמית קיצוצים בהיקף של לפחות 3.5 טריליון דולר נדרשים כדי לייצב את החוב הפדרלי. בעת הורדת תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית הודיעו הכלכלנים כי הם נותנים לממשלה האמריקנית מרווח זמן של כשנה (עד 2013) לגבש תוכנית כדי לעצור הגירעון התקציבי התופח, אחרת ארה"ב מסתכנת בהורדת דירוג.

נזכיר, ב-5 באוגוסט השנה הודיעה סוכנות הדירוג המתחרה של פיץ', Standard & Poor's, כי היא חותכת את דירוג האשראי של ארה"ב ל-(AA+) מ-AAA על רקע הגירעון בתקציב הממשלתי ועל רקע המכשולים הפוליטיים שלא מאפשרים את בלימתו של החוב הממשלתי התופח והחשש הגובר מפני חדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם.