תוצאות המכרזים של ממ"י: אין התעניינות מצד הקבלנים

במכרזי המינהל מציע אחד בלבד במכרזים ל-452 יחידות דיור בבאר שבע ■ ביקוש גדול למגרשים לבנייה עצמית באור עקיבא ורעננה

תוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל שפורסמו היום מעידות שוב על התקררות בהתעניינות קבלנים ויזמים בפרויקטים לבנייה רוויה. במקביל, מכרזים למגרשים בבנייה עצמית ממשיכים למשוך עשרות מציעים.

בבאר שבע, בשכונת רמות ב', במכרז לחכירת מגרשים לבניית 452 יחידות דיור בבנייה רוויה ב-12 מגרשים שונים זכה יזם אחד בלבד בשני מגרשים נפרדים. אותו היזם, "אחים אום שותפות רשומה" היה היחיד שהגיש הצעות במכרז זה. שאר המתחמים נותרו ללא זוכים וללא הצעות.

סך הכל תוכל חברת "אחרים אום שותפות רשומה" לבנות 50 יחידות דיור בשני המתחמים. על המתחם הראשון, לבניית 27 יחידות דיור, תשלם החברה למינהל כ-11.33 מיליון שקל כולל פיתוח ולא כולל מע"מ, סכום המשקף מחיר של כ-419.5 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. על המתחם השני, המאפשר בנייה של 23 יחידות דיור, תשלם החברה כ-9.12 מיליון שקל כולל פיתוח ולא כול מע"מ, סכום המשקף מחיר של כ-396.5 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

כאמור, בעוד התחרות על מתחמי הבנייה הרוויה כמעט ונעלמה מהשטח, בכל הנוגע לבנייה פרטית - הביקוש עדיין גבוה.

כך למשל, באור עקיבא, התחרו למעלה מ-40 מציעים על חכירת 3 מגרשים לבניה עצמית בשכונת היובל בעיר. על המגרש הראשון ששטחו 477 מ"ר ישלם הזוכה למינהל 821.1 אלף שקל כולל פיתוח. על המגרש השני ששטחו 452 מ"ר ישלם הזוכה למינהל כ-777 אלף שקל כולל פיתוח. על המגרש השלישי ששטחו 481 מ"ר ישלם הזוכה למינהל כ-888.6 אלף שקל כולל פיתוח. בכל שלושת המגשים, ההצעה הזוכה הייתה כפולה ואף למעלה מזה ממחיר המינימום בו נקב המינהל.

דוגמא נוספת לביקוש נרחב לצמוד קרקע בבנייה פרטית ניתן לראות גם בעיר רעננה שם הוגשו 34 הצעות שונות לחכירת מגרש אחד בשטח 353 מ"ר. הזוכה ישלם למינהל 1.855 מיליון שקל לא כולל מע"מ. מחיר המינימום המכרז זה עמד על 856 אלף שקל, כך שההצעה הזוכה גבוהה בלמעלה מ-100% ממחיר המינימום. ממוצע ההצעות כולן במכרז זה עמד על 1.395 מיליון שקל, סכום ניכר מעל המינימום.