קרנות נאמנות: גם הראל-פיא ודש יוותרו על עמלות ברוקראז'

מנהלי קרנות הנאמנות מיישרים קו עם המגמה הנוכחית בענף -מתן פטור ללקוחות מעמלות ברוקראז', ובמקביל העלאת דמי הניהול כפיצוי על אובדן חלק מההכנסות

מנהלי קרנות הנאמנות מיישרים קו עם המגמה הנוכחית בענף - מתן פטור ללקוחות מעמלות ברוקראז' בקרנות הנאמנות, ובמקביל העלאת דמי הניהול כפיצוי על אובדן חלק מההכנסות. לאחר שמיטב נקט צעד זה לפני כשלושה שבועות ואחריו נהגו כך אקסלנס ופסגות, גם הראל-פיא ודש הודיעו על צעדים דומים.

הראל פיא, שבניהול סמי בבקוב, תישא בעצמה בעמלות הברוקראז' (על-ידי העברת הפעילות לבנקים), ובמקביל תעלה את דמי הניהול ב-71 קרנות שבניהולה, ב-0.02%. בדש, שבניהול ידין ענתבי, הודיעו על מהלך דומה, אלא שבחלק מהקרנות יעלו את דמי הניהול ב-0.05%. "גובה דמי הניהול בקרנות הנאמנות שבניהול דש נמוכים ביחס לממוצע דמי הניהול בתעשייה", נמסר היום מקרנות דש, שבניהול עידו בירמן.

לפי הערכות, מנהלי קרנות רבים נוספים צפויים לנקוט מהלך דומה ולהודיע עליו בקרוב. ניתן להעריך כי היקף העמלות שישלמו מנהלי הקרנות לבנקים, עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה.

בתוך כך נציין, כי אחרי שפסגות הודיע אתמול על מתן הפטור מעמלות ללקוחות בית ההשקעות, הוא העלה דמי ניהול ב-3 קרנות נוספות, שתוספת ההכנסות מהן עומדת על 2.5 מיליון שקל לשנה.