איטליה: צעדי הצנע בכ-33 מיליארד אירו אושרו סופית

הסנאט אישר ההרחבה לתוכנית הצנע הממשלתית בהיקף של כ-33 מיליארד אירו ■ ההצעה עברה ברוב של 257 "בעד" מול 41 "נגד" ■ מונטי כרך את ההצבעה בהצבעת אי-אמון לממשלה

אנחת רווחה לראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, שצלח היום (ה') הצבעה שנייה ברציפות על הרחבות לתוכנית הצנע הממשלתית לאיטליה - המחזיקה בחובות של כ-1.9 טריליון אירו. תוכנית הצנע כוללת קיצוצים, הפרטות ופיטורי עובדים במגזר הציבורי אשר צפויים לחסוך לאיטליה כ-33 מיליארד אירו (49 מיליארד דולר).

הסנאט האיטלקי הצביע על הצעת החוק ליעדי הצנע ברוב של 257 "בעד" מול 41 "נגד", כאשר כאשר מונטי כרך את את ההצבעה טרם קיומה בהצעת אי-אמון בממשלה - בכדי להבטיח רוב גורף לאישורה. מונטי נקט במהלך דומה בשבוע שעבר, בעת הבאת התוכנית לאישור בפרלמנט.

מטרת הרפורמות הינה להאיץ את מדיניות הצנע באיטליה, המחזיקה בחובות בלתי ניתנים לחילוץ במסגרת הלוואות חיצוניות בלבד - בעוד על הממשלה לפרוע מול בעלי האג"ח שלה כ-53 מיליארד אירו (69 מיליארד דולר) במהלך השנה הבאה (2012).

יש לציין כי הקיצוצים והעלאות המס כבר בוצעו (הלכה למעשה) על ידי הממשלה ונכנסו לפועל ב-4 בדצמבר, חרף אי-קבלת האישור הפרלמנטרי הסופי.

מונטי אמר היום לקראת אישור התוכנית בסנאט, כי ממשלתו תתחיל להתמקד בצעדים להאצת הצמיחה בכלכלה השלישית בגודלה באירופה, לאחר ההצבעה.