פימקו: "מיתון באירופה; אפס צמיחה בארה"ב; האטה בסין"

בקרן האג"ח הגדולה בעולם צופים התכווצות של עד 1.5% בכלכלת אירופה בשנת 2012 ■ בסין צופים האטה בצמיחה לכ-7% בשיעור שנתי, ובאשר לארה"ב: צמיחה של 0%-1%

הצמיחה בכלכלה הפיננסית הגלובלית צפויה לסבול מהאטה בשנת 2012, לאור משבר החובות הניצת באירופה וההאטה בכלכלת סין - כך מעריכים כלכלני קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, בתחזית חדשה המתפרסמת הערב (ה').

לפי תחזיות פימקו, 17 כלכלות גוש האירו עלולות להתמודד עם מיתון חוזר בשנת 2012 על רקע משבר החוב, בעוד סין תסבול מהאטה בצמיחה לרמה שנתית של 7% בשנת 2012. בקרן האג"ח צופים כי הצמיחה הגלובלית תעמוד בשנת 2012 בטווח שבין 1% ל-1.5%, בהשוואה לצמיחה של 2.5% בשנה החולפת.

לטענת כלכלני פימקו, הבעיה הגדולה ביותר היא הסיכון למיתון בגוש האירו, מה שעלול לפגוע במערכת הפיננסית ביבשת וכן במדינות ספציפיות המתמודדות עם חובות תופחים. בקרן צופים כי מדיניות הצנע בה ינקטו מדינות אירופה תוביל לצמיחה שבין 1.5% ל-2% בשנתיים הקרובות. אולם, בשנה הבאה צופים בקרן התכווצות בכלכלת אירופה בכ-1% עד 1.5%.

"הבנק המרכזי האירופי חייב להתערב בשוק", כותבים כלכלני פימקו. "ה-ECB חייב להוות המלווה העיקרי באירופה כמוצא אחרון למדינות היבשת, בעוד הן חייבות למכור נכסים כדי לשלם את חובותיהן".

באשר לסין, צופים כאמור בקרן פימקו צמיחה של 7% ב-2012, ואילו צופים כי כלכלת ארה"ב תצמח בשיעור אפסי (0%), עם אפשרות לצמיחה מקסימלית של 1% בשנה הבאה.