מאקרו ארה"ב: הצריכה וההכנסה הפרטית עלו בכ-0.1%

ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו בנובמבר בכ-3.8% - לעומת צפי ל-3.6% ■ בשוק ציפו כי הצריכה וההכנסה הפרטית יעלו (כל אחד) בכ-0.1% בלבד

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו היום (ו') לפני פתיחת המסחר מספר נתוני מאקרו חשובים. הנתונים מתפרסמים על רקע הסנטימנט החיובי שניצת בשווקים מאז הכריז הבנק המרכזי האירופי (ECB) על הענקת הלוואות לטווח הארוך לבנקים ביבשת, וניתלים גם בדיווחים מארה"ב בדבר הסכמה על הארכת הטבות המס לעובדים בבית הנבחרים.

הנתונים שפורסמו הינם מדד ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש נובמבר, שעלה ב-3.8% באופן מפתיע - העלייה החדה ביותר של המדד מאז יולי 2011. בשוק ציפו כי המדד יעלה בכ-3.6% בלבד, לאחר שנותר ללא שינוי באוקטובר.

בין התורמים לעליית המדד בחודש נובמבר, ההזמנות לציוד לתחבורה - שזינקו בכ-14.7%. להוציא את ההזמנות למוצרי תחבורה, המדד עלה בכ-0.3% בלבד בנובמבר. מנגד, מדד משלוח המוצרים נפל ב-0.4% בחודש החולף.

בנוסף, פורסמו גם נתוני ההוצאות וההכנסות הפרטיות. שני המדדים הציגו עלייה זהה של כ-0.1% בחודש נובמבר, וזאת לעומת צפי בשוק כי יעלו (כל אחד בנפרד) בכ-0.3%. באוקטובר עלתה ההכנסה הפרטית בכ-0.4%, בעוד ההוצאה הפרטית עלתה בכ-0.1% בלבד.

נתון הליבה של האינפלציה בארה"ב, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% בנובמבר - בהתאם לציפיות. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נתון הליבה עלה בכ-1.7%.