פיינטק נרכשת ע"י אופקו של פיליפ פרוסט ב-27 מ' ד'

פיינטק, שמפתחת חומרי גלם לתעשיית התרופות מנשר שליד חיפה, עוברת לידיו של בעל בית חדש ■ פיינטק הוקמה בשנת 1990 בידי פרופ' אריה גוטמן והטכניון

אחרי 21 שנות פעילות ואינסוף תהפוכות ארגוניות ועסקיות, מגיעה חברת פיינטק (FineTech), שמפתחת חומרי גלם לתעשיית התרופות מנשר שליד חיפה, לידיו של בעל בית חדש.

הפעם מדובר בחברת התרופות האמריקנית אופקו (OPKO Health), שלדבריה תרכוש את פיינטק ב-27.5 מיליון דולר, כאשר 10 מיליון דולר מהם ישולמו במזומן ו-17.5 מיליון הדולר הנותרים במניות.

פיינטק הוקמה בשנת 1990 בידי פרופ' אריה גוטמן והטכניון, ומאז עברה גלגולים רבים. עד כה היא גייסה כמה מיליוני דולרים מתאגיד כלל, לומניס (אז ECS) ועוד קרנות זרות. הרכישה הנוכחית יכולה למקם אותה כחברה בולטת במיוחד ביכולת ההישרדות שלה.

בשנת 2001 הגיעה הרכישה הראשונה. חברת ISP האמריקנית (International Specialty products) קנתה אותה תמורת כ-30 מיליון דולר, והייתה אמורה למכור אותה לחברת חומרי הגלםPRI לפי 109 מיליון דולר. אך הרוכשת התחרטה, ופיינטק נמכרה בסוף 2002 ל-Par Pharmaceutical Group תמורת 32 מיליון דולר.

רק גוטמן נשאר

הרכישה לא צלחה, וב-2005 החליטה Par להחזיר את החברה לידי המייסד גוטמן, לאחר שזו עלתה ל-Par בהפסדים של 4 מיליון דולר בשנה.

בהמשך הדרך חברת RXElite האמריקנית רכשה את פיינטק תמורת 16 מיליון דולר בתחילת 2008, וכעבור זמן קצר נקלעה לקשיים, ומכרה את רוב נכסיה, מלבד את פעילות פיינטק. בהמשך הבעלות על אופקו חזרה שוב לידיו של גוטמן, והחברה מציינת בהודעה לבורסת הנאסד"ק כי בעל המניות היחיד בפיינטק הוא גוטמן.

אופקו נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 1.38 מיליארד דולר, והיא הוקמה ב-2006 על-ידי פיליפ פרוסט, המנכ"ל והיו"ר, שמכהן גם כיו"ר טבע.