האוצר האבוד של קדאפי: עשרות מ' א' ו-20 טון זהב במדבר

יותר מחודשיים לאחר סילוקו מהשלטון, נראה שנמצא פיתרון לתעלומה שמעסיקה יותר מכל את תושבי לוב: עשרות מיליוני אירו במזומן ו-20 טון זהב בשווי מיליארד דולר נמצאו מוחבאים במסתור במדבר הלובי

ה"אוצר האבוד" של משפחת קדאפי נחשף: כלי תקשורת בלוב מדווחים כי במדבר בדרום המדינה נחשף אוצר בלום של 20 טונות זהב, ששוויים יותר ממיליארד דולר, קבורים באדמה. לצד הזהב, נמצא גם סכום אדיר של 80 מיליון אירו במזומן.

"האוצר שייך לנשיא המודח קדאפי ולקרוביו", דווח בכלי התקשורת המקומיים. "הוא הוחבא במכוון, במהלך תקופת הימלטותו מהמורדים". גורמים רשמיים בלוב שבו והעריכו היום כי מדובר בחלק קטן מהונו האישי של קדאפי, שנתפס בחודש אוקטובר השנה והוצא להורג זמן קצר לאחר מכן בלינץ' אכזרי על ידי המורדים.

גורמים בטריפולי מעריכים כי הונו האישי של הרודן ששלט בלוב במשך ארבעה עשורים נאמד בכ-200 מיליארד דולרים, שאת מרביתם כלל לא ניתן לאתר. "הוא החזיק בחלק מהונו בחשבונות לא ידועים ברחבי העולם", אמרו.

לטענת גורמים אחרים, גם בניו של קדאפי, ובראשם סיף אל-אסלאם שנלכד אף הוא בחודש שעבר, ממשיכים להחזיק בנכסים ובהון עתק, שהממשל החדש בלוב ממשיך לחפש.