סטנלי פישר: "הדרת נשים זה לא הגיוני ולא מקובל"

פישר: "בירושלים אשתי הייתה צריכה ללכת בצד הרחוב ואני באמצע הרחוב. חשבתי שזה לא בא בחשבון, אז אשתי הלכה איתי למרות שהיא לא הייתה אמורה" ■ "בבטחון אסור לפגוע, ואנחנו צריכים לשלם דרך מסים"

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר תקף היום (ד') בחריפות את תופעת הדרת הנשים בחברה, בראיון בתוכנית "מבט" של הערוץ הראשון.

פישר סיפר על חוויה אישית שחווה לאחרונה: "כשהלכתי לבקר מישהו בסוכות, באחד האזורים הדתיים בירושלים, אשתי לכאורה הייתה צריכה ללכת בצד הרחוב ואני באמצע הרחוב. חשבתי שזה לא בא בחשבון וזה לא היה נכון, אז אשתי הלכה איתי למרות שהיא לא הייתה אמורה ללכת לצידי באותו מקום. אבל זה לא היה הגיוני וזה לא היה מקובל עלי ואני מניח שזה לא מקובל כמעט על אף אחד".

באשר לסוגיית הכספים בין משרד האוצר ומשרד הבטחון, ציין שטייניץ כי "את הגרעון אסור להגדיל בשום פנים באופן, ובזה יובל שטייניץ צודק. גם בבטחון אסור לפגוע, ואם זה כל כך חיוני אז אנחנו צריכים לשלם - דרך מסים".

הנגיד המשיך לתקוף גם את הטייקונים, והעביר ביקורת על בעלי חברות אשר לא מחזירים הלואוות שלקחו אולם כן משלמים דיבידנדים. זאת, לאחר שאתמול אמר כי "תופעת הטייקונים והחברות שמסרבים לשלם בעבור האג"חים שלהם, שלא מצליחים או שלא רוצים, ממש מטרידה אותי (...) אם האג"חים יהפכו למגרש, שבו אתה משלם כשנוח לך, זוהי מגמה מדאיגה". (לסיפור המלא)