בעלת דירה במתחם פינוי-בינוי נכנעה לתביעה ב-16 מיליון ש'

אחרונת הדיירים בבניין המיועד לפינוי-בינוי ביהוד תעניק את הסכמתה לפרויקט, בהוראת בית המשפט

אחרונת הדיירים בבניין המיועד לפינוי-בינוי ביהוד תעניק את הסכמתה לפרויקט, בהוראת בית המשפט ובעקבות תביעה של 16 מיליון שקל. בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי מרכז בתביעת דיירי בניין ברחוב סעדיה חתוכה ביהוד, לחייב את אחרונת הדיירות שטרם נתנה את הסכמתה לפרויקט, ובכך באה לסיומה תביעה שהוגשה כנגד קומץ דיירים בפברואר השנה.

בעלת הדירה, חיה גונן, צפויה לחתום בתוך חודש על החוזה, מה שייתן אור ירוק ליזמית הפרויקט, חברת אזורים שבשליטת המיליונר היהודי-קנדי הרשי פרידמן, להתקדם עם פינוי הדיירים הזמני ועם הבנייה.

ככל הנראה מעוניינת אזורים לבנות במקום 36 הדירות שייהרסו 184 דירות חדשות בשני בניינים. בשל ההליך המשפטי, אזורים טרם הגישה בקשה להיתר בנייה. הבניין ממוקם באזור שהוכרז על-ידי ממשלת ישראל כמתחם התחדשות עירונית כבר לפני עשור. מחירי הדירות בפרויקטים סמוכים נעים סביב 1.5 מיליון שקל ל-4 חדרים.

התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין דניאל אברבנאל, ישי איציקוביץ וגיא פורר ממשרד יגאל ארנון ושות', התבססה על "חוק הדייר הסרבן", שלפיו נדרשת הסכמת שני-שליש מדיירי בניין, או 80% מדיירי מקבץ בניינים, לפרויקט פינוי-בינוי. הרוב רשאי לתבוע את המיעוט הסרבן, ובתביעה זו נטען כי הנזק ל-30 הדיירים שמעוניינים בפרויקט מסתכם בכ-16 מיליון שקל.

"אינה סחטנית"

במסגרת ההליך המשפטי חתמו קומץ בעלי דירות סרבנים על ההסכם, ובעקבות זאת נמחקה התביעה נגדם. אך גונן מתגוררת בחו"ל, והיא היחידה שטרם חתמה על החוזה.

לטענת התביעה, "לאורך כל ניהול ההליך היא סירבה ליצור קשר עם התובעים ועם חברת אזורים ואף סירבה לקבל לידה את כתב התביעה".

לטענת ההגנה, אין הוכחה שגונן קיבלה את המסמכים כדין", אמר היום (ה') ל"גלובס" בא-כוחה, עו"ד מיכאל גנס, "חיה גונן אינה סחטנית; היא לא ידעה על העסקה, וטענתה לא הופרכה".

יצוין כי התביעה הוגשה בפברואר בשם דיירי הבניין באמצעות משרד יגאל ארנון ושות', שמייצג גם את חברת אזורים בקידום אותו הפרויקט.