אופטימיות באופנהיימר: "מקום לעליות בלתי צפויות ב-2012"

בריאן בלסקי, האסטרטג הראשי של אופנהיימר, מציב למדד ה-S&P 500 מחיר יעד של 1,400 נקודות בסוף 2012

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר פרסמו היום (ה') סקירה לקראת סיומה של 2011 ותחילת 2012. באופנהיימר מציינים כי שנת 2011 תיזכר כאחת השנים הקשות במיוחד בעולם ההשקעות, בה עלתה מידת הלחץ בקרב המשקיעים לשיאים שלא נראו מאז המשבר הפיננסי הגדול של 2008. המשבר באירופה וחוסר הוודאות לגבי השלכות אירועים פוליטיים על הכלכלה גברו על נתוני המאקרו ועל תוצאות החברות, עם יציאת כספי הציבור מאפיקים מנייתיים. המצב בא לידי ביטוי בתמחור נמוך במיוחד של שוק המניות.

בשנה הקרובה יצטרכו מקבלי ההחלטות להביא לפתרון הסוגיות המתבקשות, על מנת להחזיר את אמון המשקיעים ולהוביל להתאוששות בשוק המניות. "אנו סבורים כי תרחיש זה הינו בר השגה, ובשילוב עם מידת הפחד הגבוהה והערכת מיתון המגולמת בשוק, ומשאיר מקום לעליות בלתי צפויות במהלך 2012. אנו ממליצים על שוק האמריקאי כיעד המועדף להשקעות גלובאליות".

בריאן בלסקי, האסטרטג הראשי של אופנהיימר, מציב למדד ה-S&P 500 מחיר יעד של 1,400 נקודות בסוף 2012.

סקטור הטכנולוגיה הינו הסקטור המועדף בכל בתי ההשקעות (כולל אופנהיימר) כבר שנה שלישית ברציפות, בשל צמיחה נאה (הנהנית הן בפרישה גלובאלית וגם מחשיפה למגזר הארגוני), שיעורי רווחיות גבוהים, איתנות פיננסית וצבירת מזומנים מרשימה, וזאת לצד תמחור נוח במיוחד הן בהשוואה למכפילים ההסטוריים והן ביחס לממוצע של מדד ה-S&P500 הרחב.

סקטורים דפנסיביים (הבריאות, צריכה הבסיסית ושירותי התקשורת) שהציגו ביצועי יתר לאורך השנה האחרונה, זוכים להמלצות לשנת 2012. נציין כי בדיוק לפני שנה, שלושת הסקטורים הללו היו מדורגים בהמלצות שליליות על ידי מרבית האסטרטגים, ששינו את דעתם במהלך השנה בהתאם לגישה הדפנסיבית. הסקטור הדפנסיבי היחיד שמרבית האסטרטגים שליליים לגביו (ובכך מפגינים דווקא עקביות לעומת המלצות השנה שעברה) הוא סקטור התשתיות.

הסקטורים המחזוריים (הפיננסים, צריכת המותרות, התעשיה והסחורות) אינם מומלצים להשקעה על ידי רוב האסטרטגים, במיוחד בשל החשיפה למחזור הצריכה וההשקעות הקפיטליות בכלכלה הגלובאלית, המפגינה סימני חולשה, במיוחד בסין ובשאר השווקים המתעוררים.

באופנהיימר מציינים בהקשר זה כי דווקא סקטור האנרגיה, המונע גם הוא במידה רבה מביקושים מחוץ לארה"ב, זוכה לציונים חיוביים, בעיקר על רקע תמחור נמוך ויציבות יחסית של מחירי הנפט בהשוואה לשאר שוקי הסחורות.