האם ברכות השנה החדשה ישברו את שיא הציוצים בטוויטר?

יום ראשון הקרוב יפתח את שנת 2012 ואיתה יגיעו מבול ברכות לשנה החדשה

ה-31 בדצמבר אוטוטו מגיע ואיתו ננעלת 2011 בחגיגות ערב הסילבסטר המסורתי מסביב לעולם. יום ראשון הקרוב יפתח את שנת 2012 ואיתה יגיעו מבול ברכות לשנה החדשה.

אם פעם נהגו לברך בדואר, בטלפון או במייל, בשנים האחרונות התמונה השתנתה לטובת טכנולוגיה זמינה יותר. הודעות ה-SMS השתלטו על תקופת החגים וברכות השנה הטובה, אך נראה שגם מקומן ננטש לטובת המדיה החברתית שמספקת נגישות טובה יותר - ובחינם.

טוויטר היא אחד הכלים הפופולריים במקרה הזה. ב-1 בינואר 2011 נרשם שיא של 6,939 ציוצים לשנייה, שכללו ברכות לשנה החדשה (שזה עתה מסתיימת לה). מאז אמנם נשבר שיא הציוצים לשנייה בעקבות שלל אירועים חשובים יותר וחשובים פחות - הקרנת סרט קאלט פופולרי בטלוויזיה היפנית (עם 25,088 ציוצים לשנייה, דצמבר), ההודעה של ביונסה על היותה בהריון בטקס MTV (עם 8,868 ציוצים לשנייה, אוגוסט), גמר מונדיאל הנשים (עם 7,196 ציוצים לשנייה, יולי) והתפטרותו של סטיב ג'ובס המנוח מתפקיד מנכ"ל אפל (עם 7,064 ציוצים לשנייה, אוגוסט).

אבל בכל הקשור לשנה החדשה שבפתח, ייתכן שמשתמשי טוויטר יצליחו להתעלות לעצמם ולשבור את השיא של ה-1 בינואר 2011. עם עלייה במספר המשתמשים בטוויטר ויחסי הציבור שמקבל שירות המיקרו-בלוגינג מסביב לרשת ומחוצה לה, ייתכן מאוד שנראה שיא חדש נשבר - לפחות מול ההישג שהביאו ברכות השנה הטובה בתחילת 2011.