התאחדות הכדורגל השווייצרית נכנעה: הפחיתה 36 נקודות ל-FC סיון

בעקבות איום של פיפ"א להרחיק את השווייצרים מפעילות בינלאומית, הענישה ההתאחדות המקומית את הקבוצה; המשמעות: מנ. יונייטד לא תחזור לליגת האלופות

אחרי מאבק משפטי ממושך שהעמיד במבחן את הכוח של פיפ"א, שוב יצאה התאחדות הכדורגל העולמית כשידה על העליונה. התאחדות הכדורגל השווייצרית החליטה אתמול (ו') לקבל את האולטימטום של פיפ"א שדרשה הפחתתת נקודות של הקבוצה המקומית FC סיון, כתנאי להמשך פעילותה של ההתאחדות בזירה הבינלאומית.

בעקבות ההחלטה הופחתה לסיון 36 נקודות והיא ירדה אוטומטית מהמקום השלישי בטבלה לאחרון, והוסר האיום של אופ"א לסלק את כל הנציגות השווייצריות מהמפעלים האירופים. המשמעות: קבוצת FC באזל תתייצב לשמינית גמר ליגת האלופות, ולא תוחלף על-ידי מנצ'סטר יונייטד שהועמדה בכוננות של חזרה למפעל במקום הנציגה השווייצרית.

הסאגה בין פיפ"א ל-FC סיון החלה ב-2008. באותה שנה החליטה הקבוצה להתעלם מהוראות פיפ"א ואופ"א והעבירה לשורותיה את השוער המצרי עיסאם אל-חדארי, למרות שהיה תחת חוזה בקבוצת אל-אהלי. מאוחר יותר המשיכה הקבוצה להחתים שחקנים, למרות שפיפ"א הטילה עליה אמברגו בשוק ההעברות. בתחילת העונה אף סילקה אופ"א את סיון מהשתתפות בליגה האירופית למרות שעברה את סלטיק הסקוטית.

למרות שהורחקה מהופעה בליגה האירופית על-ידי אופ"א, ההתאחדות השווייצרית החליטה שלא לפעול נגד סיון מאחר שהליגה המקומית מחויבת לחוק השווייצרי בלבד. התיק בין הצדדים הגיע לבית הדין הגבוה לערעורי ספורט בלוזאן (CAS), שדחה את הערעור של הקבוצה השווייצרית. בעקבות הפסיקה הודיעה פיפ"א להתאחדות השווייצרית כי היא דורשת ממנה עד 14 בינואר להפעיל סנקציות נגד סיון גם בליגה המקומית, ובכלל זה עונש הפחתת נקודות.

בתום 18 מחזורים מדורגת סיון במקום האחרון כשבמאזנה מינוס חמש נקודות, והיא רחוקה 24 נקודות מהמקום השמיני שמוביל להישארות בליגה.