שנה טובה מסין: מדד מנהלי הרכש זינק ל-50.3 נקודות

מדד מנהלי הרכש של סין, שהתפרסם היום, עלה ב-1.2 נק' ■ תחזיות האנליסטים עמדו על 49.1 נק' בלבד ■ המשבר האירופי וההאטה בכלכלה הגלובלית ימשיכו לפגוע בביקושים ובייצוא"

מדד מנהלי הרכש של סין (PMI) לחודש דצמבר, שהתפרסם היום (א'), הצביע על עליה גבוהה יותר מאשר התחזיות של האנליסטים ואותת לרבים מהם על התייצבות אפשרית של הכלכלה השניה הגדולה בעולם, שלאחרונה סבלה מהאטה מסוימת.

מדד מנהלי הרכש עלה לרמה של 50.3 נקודות בחודש דצמבר, כאשר התחזיות דיברו על קריאה של 49.1 נק' - עליה של 0.1 נק' לעומת הקריאה של חודש נובמבר שעמדה על 49 נק.

נזכיר כי קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על כך שסקטור הייצור מתרחב ואילו קריאה מתחת לרמה זו מצביעה על ההפך. יחד עם זאת, אנליסטים שונים מצביעים על כך שעונת החגים והקניות שהגיעו בעקבותיהם, הם הסיבה לקריאה החיובית של חודש דצמבר.

נשיא סין הו ג'ינטאו משדר תחושות אופטימיות יותר, שכן בברכתו לשנה האזרחית החדשה אמר אמש כי הצמיחה של מדינתו תהיה מהירה יותר וגבוהה יותר ב-2012 זאת למרות החששות מהמשבר האירופי ומהבועה שהתפתחה בשוק הדיור של סין.

יחד עם זאת, זאנג זיוויהי, אנליסט בחברת ההחזקות ההונג-קונגית, נומורה, טוען כי "הצמיחה בסין תמשיך להאט את הקצב ברבעון הנוכחי זאת בשל העובדה שהמשבר האירופי וההאטה בכלכלה הגלובלית ימשיכו לפגוע בביקושים ובייצוא הסיני ונתון הייצור החיובי שהתפרסם כעת אינו מצביע כלל על התיצבות הכלכלה אך גם לא על האטה משמעותית יותר".