שמן משאבי נפט וגז מודיעה: קידוח ראשון עד 1 בספטמבר

החברה דיווחה היום לבורסה כי קיבלה את אישור הממונה על ענייני ההנפט לשינוי תוכנית העבודה "שמן"/387 ■ הצגת הסכם עם קבלן קידוחים לביצוע לפחות קידוח אחד בשטח הרישיון צפוי עד ל-28 בפברואר 2012

חברת שמן נפט וגז , שהוקמה לצורך ביצוע חיפושי נפט במסגרת רישיון 387/"שמן, מודיעה היום (ב') כי קיבלה את אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות לשינוי תוכנית העבודה "שמן"/387, ביצוע קידוח ראשון בשטח הרישיון צפוי עד ל-1 בספטמבר 2012.

בנוסף מודיעה החברה כי הצגת הסכם עם קבלן קידוחים לביצוע לפחות קידוח אחד בשטח הרישיון צפוי עד ל-28 בפברואר 2012.

ברישיון "שמן", הנמצא כ-15 ק"מ ממערב לאשדוד, על-פי הערכת Gustavson, היקף עתודות הנפט ב"בראבו" עומד על 127.6 מיליון חביות, כך שסך עתודות הנפט בר ההפקה ברישיון "שמן" עשוי להסתכם ב-270 מיליון חביות.

רישיון "שמן" (לשעבר מד-אשדוד) הוענק לחברת ACC, שבשליטת איש העסקים החרדי חיים ליבוביץ', בפברואר אשתקד. בהמשך צירף אליו ליבוביץ' את בעלי השליטה בחברת מנופים הבורסאית, בן זקן ונניקשווילי, בשותפות שווה בין הצדדים. יחד הם הקימו את חברת שמן, אליה היה אמור להיות מועבר הרישיון, כאשר בתווך בן זקן ונניקשווילי העניקו למנופים אופציה לרכוש מהם מחצית מאחזקותיהם בחברה.

בשטחי רישיון שמן יש מספר מבנים. במבנה ים שנקדח, קיימת הסתברות של 50% למציאת מאגר נפט המכיל 120 מיליון חביות נפט. במבנה בראבו הסמוך אליו קיימת הסתברות למציאת 107 מיליון חביות. שני המאגרים עשויים להכיל גם מאגרי גז טבעי בהיקף של מעל 3 טריליון רגל מעוקבת (TCF) בהסתברות של 36%.