גרמניה: האבטלה ברמה הנמוכה ביותר מזה 20 שנה

מספר הבלתי-מועסקים בחודש דצמבר רשם ירידה של 22 אלף, לעומת תחזיות על ירידה של 10 אלף בלבד ■ שיעור האבטלה בגרמניה לחודש דצמבר עומד על 6.8%

מדד האבטלה בגרמניה לחודש דצמבר רשם ירידה חדה מהתחזיות עקב זינוק בייצוא של מכוניות וכלים מכניים. גם למזג האוויר היה חלק בנתון המעודד, כשהחורף החם יחסית שעבר על גרמניה עזר לשוק העבודה בתחום הבנייה.

מספר הבלתי מועסקים המתוקן לחודש דצמבר ירד ב-22 אלף ל-2.89 מיליון איש, כך מסרה הסוכנות הפדרלית לעבודה במדינה. בעקבות התיקון, שיעור האבטלה בגרמניה עומד כרגע על 6.8%, הרמה הנמוכה ביותר מאז האיחוד בין גרמניה המזרחית למערבית לפני כ-20 שנה. בסקר אנליסטים שקיימה סוכנות בלומברג הצפי היה לירידה של 10 אלף בלבד במספר המובטלים במדינה.

הנציבות האירופית אמרה היום, שחברות גרמניות שעוסקות בעיקר בתחום הייצוא וההשקעות הצליחו להתמודד בהצלחה עם משבר החוב שפוקד את אירופה ומאיים לזעזע את המטבע שלה. גם מדד אמון העסקים במדינה רשם עליה מפתיעה בחודש שעבר, וסקרים שנערכו בגרמניה הצביעו על כך שרוב העובדים במדינה מרגישים בטוחים בשמירה על מקום העבודה שלהם, למרות שהכלכלה הגרמנית התחילה לסבול מהשלכות המשבר.

"המדדים העתידיים מצביעים על כך שמנוע הצמיחה של שוק העבודה הגרמני עדיין עובד בצורה תקינה", אמר יוהנס מאיר כלכלן בכיר בבנק Bayerische Landesbank.

כתמיכה לנתונים הללו, יצרנית הרכב אאודי הודיעה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת לגייס 1,200 עובדים חדשים, בזמן שהחברה ממשיכה בפיתוח מכוניות חשמליות. גם יצרנית המטוסים איירבס, הודיעה שהיא מתכוונת לגייס 4,000 עובדים חדשים במהלך השנה הקרובה.

מסקר שערך עיתון מקומי בגרמניה עולה שמתוך 200 המעסיקים הגדולים בעיר המבורג, 42% מהם הודיעו שהם מתכוונים להגביר את גיוסי העובדים בשנה הקרובה.