מנסים לעצור את הסחף: רה-ארגון בשלמור-אבנון-עמיחי

משרד הפרסום, שאיבד לאחרונה מספר תקציבים מרכזיים, ימוזג עם חברת הדייקרט וונדרמן ■ אדם אבנון ימונה למנכ"ל משותף, לצד אדם פולצ'ק ‏

‎‎בעיצומו של אחד המשברים הגדולים שידע משרד פרסום בענף, מנסים בשלמור-אבנון-עמיחי לעשות מהלך שיעצור את הסחף: ל"גלובס" נודע כי במשרד ננקטת שורה של שינויים מבניים-ניהוליים, במסגרתם ימוזג משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי עם חברת הדיירקט שלו, וונדרמן.

אדם אבנון, בנו של שלומי אבנון, ישמש כמנכ"ל משותף של המשרד הממוזג, לצדו של אדם פולצ'ק, מי ששימש עד עתה כמנכ"ל משותף בשלמור לצד גיא גלברט וצור גולן. גולן עצמו יעזוב את המשרד, ובמקומו ימונה זאב רביד למנהל קריאייטיב ראשי.

‏נראה כי בשלמור מקווים כי יצירת הנהלה חדשה, המורכבת ממספר אנשים הנחשבים כבעלי מקצוע מהשורה הראשונה בענף, כגון אייל כרמי בתחום הדיגיטל ונועם מנלה מתחום האסטרטגיה, תייצר שינוי לטווח הארוך ותצליח אולי להציל את המשרד, שנכנס לסחרור בעייתי.

‏כזכור, לפני מספר חודשים, כשניצני המשבר בשלמור-אבנון-עמיחי כבר הנצו, הודיעו במשרד על רה-ארגון ניהולי ויצירת שדרה ניהולית חדשה, שאמורה לקבל על עצמה את המושכות מדור המייסדים, שלומי אבנון, רמי שלמור וגדעון עמיחי.

במסגרת המהלך מונו לתפקיד מנכ"לים משותפים אדם פולצ'ק, צור גולן וגיא גלברט. הפורמט הניהולי של פולצ'ק, גולן וגלברט אמור להיות תמונת מראה לפורמט של שלמור, אבנון ועמיחי: פולצ'ק אחראי על ניהול לקוחות, גולן על הקריאייטיב, וגלברט על כל נושא הכספים.

המהלך התגבש לאחר ש-15% מהמניות שנותרו בידי השותפים הישראלים נרכשו בסוף השנה על-ידי ‏y&r‏ העולמית, ובפועל המשרד כיום הוא בבעלות מלאה של הרשת הבינלאומית.

‏באותו שלב, אדם אבנון הצטרף אף הוא להנהלה אך מבחוץ - כמנהל חברת השיווק הישיר וונדרמן שרק הוקמה.

‎‎שלמור: "השיווק של אתמול כבר לא מתאים"

‏אבל המהלך לא הוכיח את עצמו בשטח: הלקוחות התקשו להבין את הפורמט שנבחר ושהותיר את ניהול תקציביהם בידי 3 צעירים כמעט אנונימיים מחוץ למשרד. חלקם הסתפקו בהעלאת שאלות קשות, אחרים העבירו תקציבים למשרדים אחרים. את המשבר העצימה עזיבתו של גדעון עמיחי, שכמעט ללא הודעה מוקדמת ללקוחות פרש לחלוטין מכל פעילות במשרד.

עזיבתו של עמיחי רק העצימה בתעשייה את הקושי לעכל את פורמט השלישייה, וגם לקוחות שישבו על הגדר, כמו ביטוח ישיר וסטימצקי, החליטו לבחון אופציות אחרות.

‏עתה, כאמור, מנסים בשלמור לייצר פורמט אחר של יצירת כוורת כישרונות שתנוהל על-ידי שני צעירים מוכשרים: אבנון ופולצ'ק.

‏בשלמור אישרו את הידיעה ומסרו: "העולם השתנה, והשיווק של אתמול לא מתאים יותר לעולם החדש. לכן נדרשת חשיבה והסתכלות חדשה על עולם השיווק והפרסום. אנו מאמינים כי השיווק והפרסום של העולם החדש חייב להניב ערך אמיתי לצרכן, כאשר הטכנולוגיה מאפשרת הזדמנויות עסקיות ומותגיות חדשות. עולם הפרסום צריך להיות בחזית השינוי, ולכן עלינו להשתנות בעצמנו ולא להמשיך לחשוב על-פי מודלים שנבנו בשנות ה-60. בהתאם לכך בנינו מודל שבנוי משילוב דיסציפלינות ומאנשי מקצוע מובילים בתחומם".