נעילה מעורבת בוול סטריט; "הדברים שהפריעו עדיין כאן"

הנפט ננעל במחיר הגבוה מאז מאי - 103.22 ד' לחבית, לאחר שאירופה הודיעה כי תטיל אמברגו נפט על איראן ■ 2011 - השנה הטובה מאז 2008 בתעשיית הרכב ■ קודאק צנחה כ-30% לאחר דיווחים כי תכריז על פשיטת רגל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר הראלי בשווקים אתמול. בנוסף לעלייה במחירי הנפט בעקבות הודעתו של האיחוד האירופי כי יטיל אמברגו נפט על איראן, המסחר הושפע לאורך היום מנתוני מכירות כלי הרכב לשנת 2011, אשר הראו עלייה של עד 26% במכירות, ומהחדשות מכיוון אירופה, שם יוון מאיימת כי תעזוב את גוש האירו.

"היה לנו ראלי טוב אתמול, אבל היום אנחנו לוקחים צעד אחורה ומבינים שהדברים שהפריעו לנו במחצית השנייה של השנה שעברה עדיין כאן", אמר ריאן דטריק, אנליסט בכיר בשייפר'ס אינבסטמנט ריסרץ'.

מחיר הנפט עלה היום ב-0.3% והתייצב על 103.22 דולר לחבית, המחיר הגבוה ביותר מאז חודש מאי 2011. זאת, לאחר שהאיחוד האירופי אמר כי הוא מתכנן להודיע על החרפת העיצומים על מגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן בפגישת שרי החוץ הבאה ב-30 בינואר. (לסיפור המלא)

המשקיעים הגיבו היום לחדשות השליליות מאירופה, ובכללן ההצהרות המאיימות של יוון, לפיהן היא תפרוש מהאיחוד האירופי במידה ולא תצליח לגייס הון נוסף שיחלץ אותה מאימת חדלות הפרעון. עוד אמר היום לוקאס פפדמוס, רה"מ יוון, כי אם המדינה לא תגיע בקרוב להסכם עם נושיה, היא תגיע לחדלות פרעון החוב עד חודש מרץ.

כמו כן, התפרסמו היום באירופה נתוני מאקרו שליליים, כמו למשל נתון ההוצאה הפרטית השנתית של צרפת, שהפתיע לרעה את התחזיות והציג צניחה של 2.1% - לעומת צפי לעלייה של 1%. לעומת זאת, נקודת האור היחידה מכיוונה של אירופה היא גרמניה שהצליחה לגייס היום אג"ח ממשלתיות בהיקף של כ-4.1 מיליארד אירו ובריבית נמוכה של 1.93%.

מאקרו: המשקיעים מחכים לנתון הזמנות המפעלים

היום התפרסם נתון הזמנות המפעלים לחודש נובמבר בארה"ב, אשר עלה ב-1.8% ל-459.2 מיליארד דולר, לעומת תחזיות לעליה של 1.9%. זאת, לאחר שבחודש אוקטובר הנתון הצביע על ירידה של 0.4%.

לאורך היום התפרסמו נתוני מכירות כלי הרכב בארה"ב ב-2011, שמראים כי השנה החולפת הייתה שנה מצויינת בתעשייה, והטובה ביותר מאז 2008. קרייזלר דיווחה על עליה של26%, ג'נרל מוטורס דיווחה על עלייה של 14%,פורד 17%, ניסן 15% ופולקסווגן 25% - השנה הטובה ביותר של החברה מאז 2002.

קודאק צנחה לאחר דיווחים כי תפשוט רגל

חברת הצילום קודאק (סימול: EK) צנחה במהלך המסחר על רקע דיווחים כי היא מתכננת להודיע על פשיטת רגל בשבועות הקרובים, אם לא תצליח לגייס כסף ממכירת פטנטים שברשותה.

ענקית התרופות טבע , מרכזת עניין גם היום, לאחר שאמש היא זינקה במסחר בוול סטריט בכ-6.7%, זאת לאחר ההודעה הדרמטית שלה לפני כיומיים, לפיה המנכ"ל שלמה ינאי יפרוש מהחברה ומי שייכנס לנעליו יהיה ג'רמי לוין, לשעבר בכיר בחברת התרופות בריסטול מאיירס. לוין צפוי להחליף את ינאי בחודש מאי.

חברת התוכנה הישראלית צ'ק פוינט עומדת במוקד, לאחר שהאנליסטים של מריל לינץ', בראשותו של האנליסט הבכיר טל ליאני, חזרו לסקר את החברה, והעניקו לה היום (ד') המלצת "נייטרלי" זהירה, תוך התיחסות לסממנים החיוביים והשליליים. מחיר היעד שהציבה לה מריל לינץ' הוא 60 ד' - המשקף פרמיה של כ-13%.

חברת הקופונים Groupon מרכזת עניין גם היום, לאחר שאמש היא צנחה בכ-6.6% במהלך המסחר, זאת בעקבות סקר שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, והראה כי מרבית הקמעונאיות והעסקים הקטנים אינם מתכננים להציע מבצעי קופונים בשישה חודשים הקרובים.

מניית מקדונלדס , מרכזת עניין לאחר שסיימה את השנה החולפת עם הביצועים הטובים ביותר במדד הדאו ג'ונס, אך אמש, עם פתיחת השנה החדשה בוול סטריט נפלה בכ-1.5%.

יאהו מרכזת עניין על רקע החלפת המנכ"ל: החברה הודיעה היום על מינויו של סקוט תומפסון למנכ"ל החברה, לאחר פיטוריה של המנכ"ל הקודמת קרול בארץ בחודש ספטמבר. תומפסון, שמחזיק בתפקיד נשיא חברת התשלומים המקוונים פייפאל (PayPal) שבבעלות eBay, יכנס לתפקידו כבר ביום שני הקרוב, והוא ייכהן גם כדיריקטור בחברה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]