הסכם פיתוח לבי-ננו עם חברה קוריאנית על סך 4.4 מ' ד'

‎‎חברת הסטארט-אפ בי-ננו מחממת מעין ונצ'רס חתמה על הסכם אסטרטגי עם צ'ארם, חברת ציוד גדולה מקוריאה ■ בעת החתימה קיבלה החברה 1.6 מ' ד' עבור שלב הפיתוח המשותף

‎‎חברת הסטארט-אפ בי-ננו (‏B-Nano‏) מחממת מעין ונצ'רס חתמה על הסכם אסטרטגי עם צ'ארם (‏Charm‏), חברת ציוד גדולה מקוריאה. על-פי ההסכם תקבל בי-ננו, שפיתחה מיקרוסקופ אלקטרוני, 4.4 מיליון דולר עבור פיתוח משותף ואינטגרציה.

בעת החתימה קיבלה החברה 1.6 מיליון דולר עבור שלב הפיתוח המשותף. כשתושלם האינטגרציה למערכות של צ'ארם, שמיועדות לשוק הצגים השטוחים והפנלים הסולריים, תרכוש החברה הקוריאנית את מוצרי בי-ננו על-פי תנאים שנקבעו בהסכם.

‏חברת בי-ננו הוקמה בשנת 2007 וגייסה עד היום 200 אלף דולר ממעין ונצ'רס שמחזיקה ב-40% ממניות החברה.

‏החברה מפתחת מיקרוסקופים אלקטרוניים שמאפשרים בחינת דגימות באוויר חופשי ולא מחייבים סביבה של ריק בתהליך. המיקרוסקופים האלקטרוניים שקיימים בשוק מחייבים הפרדה של הדגימה מסביבתה הטבעית. ייחוד נוסף של המיקרוסקופ של בי-ננו הוא היכולת לחבר אותו לאמצעי מדידה אחרים, כמו מיקרוסקופ אופטי. המיקרוסקופ יכול לספק תמונה של כל חומר בכל מצב צבירה, לא מצריך לימוד מוקדם ומאפשר בחינת ודגימת חומרים בסביבתם הטבעית.

‏על-פי חברות המחקר, שוק המיקרוסקופים הגדולים צפוי להגיע להיקף של 3.6 מיליארד דולר ב-2012. שוק המיקרוסקופים הייחודיים מוערך ב-2.3 מיליארד דולר, ושוק המיקרוסקופים למכוני מחקר מוערך במיליארד דולר בשנה.

‏אבי סימון, יו"ר בי-ננו, אמר היום כי "ההסכם עם צ'ארם מעודד אותנו להמשיך בקו זה מול יצרן ציוד מוביל בתעשיית המוליכים למחצה, וכן יסייע לנו לגייס כספים לצורך חדירה לשוק היעד המרכזי שלנו - מוצרי מיקרוסקופיה ייחודיים למעבדות באקדמיה ובתעשייה".

‏"ההסכם מראה על ההכרה המקצועית של צ'ארם, שהיא מובילה בתחומה", אמר גיא רוזן, יו"ר מעין ונצ'רס, "המוצר המשותף פונה לשוקי הצגים השטוחים לטלוויזיות ומחשבים ושוק הפאנלים הסולריים. שניהם צומחים במהירות". ‏‎‎