ממשלת ספרד הציגה תוכנית צנע בהיקף חסר תקדים

תוכנית הצנע המוצעת על ידי הממשלה תכלול קיצוצים בהיקף של 16.5 מיליארד אירו ■ התוכנית תפגע בעיקר בעובדים במגזר הציבורי ■ תובא לאישור הפרלמנט ב-31 במארס

הממשלה החדשה בספרד בראשות מריאנו ראחוי החליטה להיכנס להילוך גבוה בכל מה שקשור לטיפול במצבה הכלכלי הקשה של המדינה, והכריזה על תוכנית צנע בהיקף חסר תקדים של 16.5 מיליארד אירו, כשהיא נותנת קווים כללים בעניין התוכניות ל-9 מיליארד הדולר הראשונים.

על פי הודעת הממשלה, התוכנית תובא לאישור הפרלמנט ב-31 במארס, כשעד אז תשלים הממשלה את הכנת התוכנית הכוללת ל-16.5 מיליארד האירו שיקוצצו. למרות היקפה חסר התקדים של התוכנית, כבר עכשיו ברור שהיא לא תספיק לממשלה הספרדית לעמוד ביעדי הגירעון שהציבו לה האיחוד האירופי ומוסדות פיננסים גלובלים נוספים, והיא תידרש צעדים נוספים על מנת לעמוד ביעדים.

התוכנית המוצעת הולכת לפגוע בעיקר בעובדים במגזר הציבורי והיא כוללת העלאת מספר שעות העבודה השבועיות ל-37.5 מ-35 שעות המונהגות היום, הקפאת העסקת עובדים חדשים במגזר הציבורי והעלאת מס ההכנסה ב-0.75% למשתכרים שכר מינימום ו-7% עבור המשתכרים יותר מ-300 אלף אירו בשנה.

התוכנית תכלול גם קיצוצים נרחבים בתקציבים של משרדי הממשלה השונים, כמו כך הפחת משמעותית בהיקף הסובסידיות במדינה. בתוכנית מוזכרת העלאה של 1% בהפרשות לפנסיה, אבל זה יתקזז עם ההעלאות המסים המוצעות במסגרת התוכנית