מובילאיי, סיאנו ומוראל בדרך לתערוכת CES בלאס וגאס

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם תיפתח בשבוע הבא ■ Mobileye תציג את הדגם החדש של המוצר שיודע להתריע בפני הנהג על סכנת התנגשות

שורה של חברות ישראליות יציגו פיתוחים חדשים ב-CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם שתיפתח בשבוע הבא בלאס וגאס.

אחת החברות הללו היא Mobileye, שפיתחה מוצר שיודע להתריע בפני הנהג על סכנת התנגשות באדם או ברכב הנמצא מלפניו וגם לעדכן על שמירת מרחק וסטייה לנתיב. המוצר של החברה מורכב ממצלמה שסורקת את קדמת הרכב וממסך המספק חיווי בפני הנהג, בנוסף לחיווי הקולי.

החברה תציג בתערוכה את הדגם החדש של המוצר, מסדרה 5, שמאפשר להציג את המידע על מסך הסמארטפון של הנהג, כאשר החיבור למצלמה נעשה בטכנולוגיית בלוטות'. הגרסה החדשה יודעת לזהות תמרורי מהירות בדרכים ולהתריע עליהם בפני הנהג וגם להציג על-גבי הסמארטפון סטטיסטיקות שונות. הודות לוויתור על צג ייעודי תשווק החברה דגם מוזל ששמו 560.

טלוויזיה באוטובוס

ישראלית נוספת שתציג בתערוכה היא סיאנו, שבה משקיעה קרן JVP, אשר פיתחה את ה-RallyTV. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת צפייה בשידורי טלוויזיה על-גבי טאבלטים וסמארטפונים, בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית, כמו רכבת, אוטובוס או מונית. שידורי טלוויזיה לא עוברים דרך הרשת הסלולרית, מה שחוסך עלויות למשתמש הסופי.

הצפייה מתבצעת במכשיר האישי של המשתמש והיא אינה דורשת התקנה של תוכנה או חומרה מיוחדת באותו גאדג'ט. מה שכן נדרש, זו התקנה של המערכת באותו כלי תחבורה, שמספק את הגישה למשתמש באמצעות רשת האינטרנט האלחוטית וגישה לאחר מכן לדפדפן אינטרנט.

יצרנית הרמקולים הישראלית מוראל תציג בתערוכה מוצרים חדשים מתוצרתה בהם רמקול מדגם Sopran שמוגדר על-ידי החברה כבן של מוצר הדגל - Fat Lady. לשני המוצרים יש עיצוב דומה וטכנולוגיה זהה, אולם הפריט החדש, שאמור לספק צליל בהיר ופתוח, קטן יותר.

החברה מנס ציונה תציג גם רמקול לרכב - Supremo 602, שכולל מערכת MXR Crossover. המערכת כוללת, התאמה של הפרמטרים של הדרייברים לאקוסטיקת הרכב, התקנה קלה ומזעור בעיות אקוסטיות הנובעות ממיקום רמקולים בעייתי. יתרון נוסף הוא שהרמקולים מספקים במת צליל יציבה, ללא קשר למיקום המאזין ברכב.