גבעות תחכה לנפט: נדחו ב-3 חודשים קידוחי מגד 6, 7, ו-8

להבנת שותפות חיפושי הנפט גבעות, הסיבה לדחיית הבקשה היא שינוי רטרואקטיבי של הליך התכנון לקידוחי נפט ■ גבעות אמורה היתה להתחיל בקידוחי הנפט כבר ברבעון הנוכחי ■ מעריכה כי לא צפויות דחיות נוספות בקידוחים

מכה לגבעות: שותפות חיפושי הנפט מעדכנת היום (ו') בדיווח לבורסה כי ועדה מחוזית במשרד הפנים דחתה את הבקשה שלה לביצוע הקידוחים לחיפוש נפט מגד 6, 7, ו-8 באתר "מגד" סמוך לראש העין. להבנת השותף הכללי וכפי שנאמר לו בעל פה בדיון במשרד הפנים, הסיבה לדחיית הבקשה היא שינוי רטרואקטיבי של הליך התכנון לקידוחי נפט.

מדובר באישור לקידוחי הנפט באתר "מגד" שאמורים היו להתחיל כבר ברבעון הנוכחי, והדחייה תביא לעיכוב של 3 חודשים לפחות בתחילת הקידוחים. להערכת גבעות, לא צפויות דחיות נוספות בתחילת הקידוחים. גבעות הגישה כבר ביולי את הבקשה המלאה לאישור תחילת העבודה בקידוחים, והאישור היה אמור להגיע מוועדה במשרד התשתיות.

הבקשה הוגשה לפי מסלול שנקבע בחוק תכנון ובניה, אך בגלל עתירה לבג"ץ של אחת מחברות החיפושים האחרות, כפי שמדווחת גבעות, בוצע תיקון בהליכי התכנון המחייב את גבעות ואת שאר החברות לבצע אותם לפי חוק הנפט. לדברי גורמים המקורבים לשותפות, היועצת המשפטית של משרד המשפטים לא אהבה תת-סעיף אחד בבקשה של גבעות וביקשה כי היא תעבור הליך נוסף שיחייב גם אישור ממשרד המשפטים.

אותו תיקון הביא לדברי גבעות לעצירת הליך קבלת האישור לקידוחים במסלול הקיים וחייב אותה להגיש בקשה לפי מסלול שעוד לא קיים. לגבעות נמסר כי משרד הפנים בשלבי הכנה ופרסום של ההליך החדש, וכי הוא הכין הרשאה לחריגה מחוק התכנון והבניה לקידוחי נפט.

השותפות מעריכה כי בהתאם לעותק של ההרשאה שהועבר לה, ולאחר דיון שקיימו נציגי השותפות במשרד הפנים בנושא, יידרשו שלושה חודשים מרגע שתפורסם ההרשאה עד אשר תתקבל החלטת הוועדה המחוזית לגבי הקידוחים האמורים.