פיץ' חותכת דירוג הונגריה ל-"BB"; "יהיה קשה לחלצה"

סוכנות הדירוג הודיעה כי חתמה את דירוג האשראי של הונגריה, הנמצאת במגעים לקבלת חילוץ בהיקף של עד 15 מיליארד אירו מקרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי

סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה היום (ו') כי חתמה את דירוג האשראי של הונגריה ברמת אחת, לרמה של "BB" מרמה קודמת של "-BBB", תוך שהיא משאירה פתח להורדת דירוג נוספות.

ממשלת הונגריה עמוסת החובות מקיימת בתקופה הנוכחית דיונים עם קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי לגבי קבלת סיוע, בהיקף של 10-15 מיליארד אירו. ממשלת הונגריה נדרשת לגלגל בשנת 2012 חובות בהיקף של 4.7 מיליארד אירו. זאת, על רקע היחלשות המטבע המקומי לשפל כל הזמנים בחודש החולף.

"הורדת הדירוג של הונגריה משקפת דרישה לשינויים נוספים במדיניות הפיסקאלית הממשלתית ומימון חיצוני נוסף, הנדרשים גם עקב המדיניות הפיננסית ותחזיות הצמיחה השליליות במדינה - הפוגעים באמון המשקיעים ומקשים על הממשלה להגיע להסכם על חילוץ", נכתב בהודעה מטעם הסוכנות.

לפי מנהל מחלקת מחקר חוץ של פיץ', מתיאהו נפוליטאנו, הדבר יקשה כאמור על הונגריה להגיע להסכם חילוץ מול האיחוד האירופי וקרן המטבע. זאת, לאחר שגם S&P ומודי'ס חתכו באחרונה את דירוג האשראי של המדינה.